Friday, 26 May 2017

A înflorit socul...

 
 
... si miroase asa de frumos la mine in gradina! Nici hreanul nu sa lasat mai asteptat si sa ridicat la o înaltime considerabila. Este frumos asa gatit, ca o mireasa cu voal!



 
 
Ultimii bujori îsi arata culoarea lor sangerie, iar vecina Hortensia, desi are cateva frunze parlite de la gerul care parea ca nu vrea sa mai plece, acum îsi pregateste floricelele. Sunt înca verzi, dar vor fii în curand roz.
 

 
Lupina si-a dat si ea toata silinta sa înfloreasca langa gard! De data asta doar o floare, ma tem ca la anul va dispare!
 
Crinii sunt plini de boboci, poate ca frigul nu a fost chiar asa fara de folos, anul acesta nu am vazut limacsi în gradina iar meci cu casa sunt destui de putini!
 
 
Hosta sa hotarat si ea sa se desfaca frumos, în sfarsit nu mai sunt melci sa o manance! Trandafirasii japonezi au înflorit si ei, timid si cu zgarcenie pentru ca gerul a ars o gramada de boboci.
 
 
Panselele si un Iris înca mai sunt frumosi si falosi!
 

 
Capsunii, unii sunt în floare, unii micuti iar altii mai la soare încep sa se coaca!
 

 
Unele flori sunt foarte întarziate, normal in perioada aceasta erau de mult trecute.
 

 
 
 
Sper ca va placut plimbarea prin gradina, va doresc un weekend placut si ne vedem luni! Sper sa "nu ma uita-ti" pana atunci! :)
 
*♡*.¸¸.*☆Ella☆*.¸¸.*♡*
 



35 comments:

  1. Excelenta plimbarea prin gradina! Si cand aud de soc, singura mea dorinta ce nu o pot rezolva, este sa fac gem din fructele lui. Toate lumea ii "jumuleste" pentru a face socata. Fructele nu se gasesc, decat daca ti le-ai culege din pom. E buna si aceasta bautura racoritoare, dar gemul mi se pare exceptional! Cand eram copil, am mancat la bunici. In Bucuresti am reusit doar o singura data sa fac(!)
    Superbe imagini! Un weekend vesel sa ai, Ella draga! Pupici! <3
    (forget you not! :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu nu fac socata, asa ca poti sa vii sa-l culegi! :)
      Pana acum nu am stiut ca se face gem din fructele lui. Am cautat cu Google si unii spun ca e bun alti ca e otravitor! Nu mai înteleg nimic! Pe cine sa cred? :))
      Multumesc! Si weekendul tau sa fie frumos si linistit, Suzana draga!Pupici! <3

      Delete
    2. Sa citesti aici, mai in detaliu.
      http://www.formula-as.ro/2004/636/medicina-naturista-25/socul-si-fructele-lui-5412

      Contraindictiile sunt la cantitati prea mari de suc si tinctura. Ceea ce nu e cazul.
      Mie gemul mi se pare exceptional la gust. Am crezut ca mi-a ramas doar o amintire din copilarie, dar si facut peste ani, la fel de bun mi s-a parut!

      Delete
    3. Multumesc pentru link! Oricum nu aveam de gand sa mananc în cantatati mari! :)))
      Am sa incerc anul acesta sa fac gem ... sunt tare curioasa! :)

      Delete
  2. Bună draga mea!
    Ai o grădină tare frumoasă,plină de flori și miresme,mulțumesc pentru plimbarea oferită!Sincer,cred că m-aș plimba toată ziua printre flori!
    Îți doresc un weekend frumos cu mult soare și plin de bucurii!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elenusi! Sunt frumoase florile acum primavera, mai spre vara ramane doar hortensia care abunda in flori restul sunt mai domolite! Sa ai un weekend excelent! Pupici! <3

      Delete
  3. Eu am facut marmelada din fructe de soc pe care le-am aduc din Romania :) La noi se gaseste mai rar si de obicei jumulesc tufele intalnite in excursii ca sa fac socata.
    Si lichior poti face din fructe. Nu-ti mai spun ca zilele trecute am vazut undeva pe FB o reteta de prajitura cu flori de soc. Uite un articol care te poate insira ce sa faci cu comoara din gradina : http://en.julskitchen.com/preserves/elderflower-recipes
    Tare frumoase sunt toate acum in gradinuta ta. Sa te bucuri de zile frumoase, Ella !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inspira nu insira :) Sorry !

      Delete
    2. Iti multumesc pentru link! In momentul asta stau sus pe geamul de la dormitor si "respir" mirosul socului ... hmmmm...:))
      Esta asa o vreme splendida la noi acum si în urmatoarele zile va fi si mai cald... nu-mi vine sa cred! Mi-am luat liber de la blog! :))
      Fain weekend, Dani!

      Delete
    3. Daniii ... nu trebuie sa spui sorry! Eu de cate ori nu am scris aiurea la tine pe blog?! :)))
      Merci de reteta! :)

      Delete
  4. imi plac flori albe foarte mult si vad ca nu lipsesc din gardina ta :)
    vesela gradina, cred ca e o bucurie dimineata la cafea inconjurata de flori :)
    si Dani are o gradina de vis! :)

    w-end fain in gradina ta minunata! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie îmi plac florile albe, aduc lumina si bucurie în gradina!
      Da, gradina lui Dani este si mai frumoasa ca a mea! :)

      In weekendul asta la mine este chiar vara, se anunta 30+! YES!!!!
      fain weekend sa ai si tu! <3

      Delete
  5. Ce gradina frumoasa si bogata!!!
    Daca nu m-ar tine la distanta socul si crinii cred ca m-as teleporta putin :))))).
    E foarte frumos - cata verdeata si ce ingrijite si iubite sunt toate :)
    :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa înteleg ca esti alergica la cele doua plante?
      Pacat... Eu iubesc crinii. :)

      Delete
  6. Indeed a fairy garden!! 💝💝💝
    Si la noi e vara de o săptămana...însă de cand cu teama de ieșit in public...mi cam greu sa ma bucur de soare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imi pare asa de rau de ce se întampla acolo la voi...
      Macar în gradina sa va bucurati de soare! :)
      In weekend anunta canicula aici, peste 30 de grade!

      Delete
    2. Nici macar acolo Ella...l-au arestat pe unul chiar langa strada noastra..elicoptere survoleaza inca orasul..

      Delete
    3. Imi pare rau ... mai multe in email, ok?

      Delete
  7. Mulţumesc, Ella! A fost o plimbare de vis, cu amintiri dragi din curtea şi grădina bunicii!
    Weekend frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu multumesc, Potecuta!
      Seara faina si weekend placut!

      Delete
  8. Daaa, mi-a placut plimbarea prin gradina ta!
    Ce fain, sa poti aranja cum vrei, sa plantezi ce vrei... sa ai soc! Imi place eeeenorm sucul de soc! Noi culegeam din padurea care strajuieste soseaua spre Poiana Bv. Tocmai am aflat, de la Suzana, ca se poate face gem din fructe... Hm! Vorba ei: cam greu cu fructele pe aici. :)

    Sa te bucuri de zile de vara atata cat vrei! :) La noi ploua, si e rece... :( Poate, intr-o joi, va fi o zi de vara adevarata si aici. Sunt nedreapta: au fost cateva deja, dar... craciunita mamei e plina de boboci! :)

    Weekend frumos iti doresc, Ella draga! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am avut un weekend ...canicular! :) Au fost 32 de grade ieri, noroc ca azi noapte a plouat un pic si azi a urcat termometrul doar pana la 28, dar maine zice ca iar este foc! Pffffff ... dar nu ma plang! :))
      Nici eu nu stiam de gem din fructele socului... la toamna o sa ma bat cu pasarile! Cine le culege mai repede! :)))

      Sa ai o seara faina si o saptamana placuta, Diana draga!

      Delete
  9. O asemenea explozie de culoare n u poate decât să-ţi încânte privirea şi să-ţi coloreze zilele. La noi socul abia are un început de înflorire, dar nu mai durează mult. Un weekend colorat, însorit şi parfumat să ai, Ella dragă! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa a fost weekendul meu, multumesc!
      O saptamana noua cu spor, Dana draga!

      Delete
  10. ce de frumuseţi ai prin grădină ! şi ce parfumuri naturale te înconjoară !
    felicitări prntru fotografii !
    pupic şi să ai un weekend cât mai relaxant !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti mutumesc de urare!
      Sa ai o saptamana cu spor si cu veselie! :) <3

      Delete
  11. Ochii și sufletul mi s-au umplut de fericire admirând florile tale! Și ca să nu merg cu mâna goală, am pus ochii pe o căpșună, dar aștept cuminte să se coacă. Minunată grădină, dragă Ella!
    Te pup, să ai o duminică frumoasă! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc Mirela, draga! Desigur ca si eu abia astept sa se coaca capsunile. A venit vara la noi, am avut in weekendul acesta temperature ... caniculare! YES! :)
      Eu va doresc spor si bafta, din tot sufletul meu!
      Sa aveti o saptamana cu spor! :)

      Delete
    2. Al naibii Google cum "corecteaza" cuvintele ... "temperature" !!!:))Aaaarrrggh!

      Delete
  12. Cu postarea asta m-ai cucerit! Superbe fotografii, superbe florile. Socul a inflorit si la noi, din pacate eu nu ma omor cu socata, Imi place sa o prepar, dar nu o beau niciodata. In mini-vacanta asta sper sa ajung si eu pe acasa si sa ma bucur de simfonia florilor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici mie nu-mi place socata!:)))
      Din comentarii am aflat ca se face si gem din fructele de soc...
      O sa vad la toamna! :)

      Delete
  13. The first photos are flower of Sauco? It is precious.
    Hugs

    ReplyDelete
  14. Yes you are right!They are elderflowers ( flor de saúco)
    Hugs!

    ReplyDelete