Friday, 28 April 2017

O reteta simpla!

 
Din categoria, "gatitul nu este pasiunea mea" astazi va prezint o reteta de chec foarte usoara. Reteta acestui chec cred ca o stiu de cand aveam 18 ani. O vecina cu 3-4 ani mai mare ca mine mi-a dat-o cu mare drag si de atunci prepar mereu acest chec cu aceeasi placere! Este o reteta foarte simpla care are un pic de cacao în mijloc si care poate fi îmbogatita cu fructe, nuci sau bucatele de ciocolata. Eu întotdeauna îl fac în dublu exemplar! :)


Ingrediente pentru doua checuri:

– 4 oua mari
– o cana de zahar
– o cana cu lapte
– o cana cu ulei
– 3 si 1/2 cani faina (nu îndesati faina în cani!)
– 2 plicuri praf de copt (10 g)
– 2 plicuri zahar vanilat
– o fiola de esenta de rom
– 3 linguri de cacao, pentru efectul marmorat.
Este recomandabil sa folositi acelasi model de cana (250ml) pentru a masura ingredientele.

 
Mod de preparare:

Se sparg ouale, intregi, si se adauga zaharul, Se mixeaza putin si se adauga laptele, apoi uleiul.

 

Nu trebuie neaparat dar eu mixez un pic mai mult pana se topeste un pic zaharul. Se adauga în ploaie faina si praful de copt, cernute în prealabil.


Asa arata compozitia la final, dupa nici 5 minute de mixat cu mixerul. Trebuie sa arate ca o smantana consistenta, fluida dar nu apoasa. (Ultima jumatate de cana de faina nu o turnati toata o data, faina difera foarte mult, de la tara la tara, de la un producator la altul, fiind dupa caz mai umeda sau mai uscata, asa ca daca considerati ca numai un sfert de cana este suficient pentru a realiza textura dorita, opriti-va! )
Se toarna apoi aluatul in formele de chec, lasand putin aluat deoparte pentru a-l amesteca cu cele 3 linguri de cacao. Compozitia de cacao se toarna in mijloc.



Se dau formele la cuptor pentru aproximativ 35-40 de minute ( faceti testul cu scobitoarea)
Se tin primele 15-20 de minute la foc potrivit (180 grade C), dupa care se reduce focul la 170 grade C (foc mai moale).


Se scot din tavi usor, dupa ce s-au racit putin (nu lasati checul prea mult in tavi ptr ca transpira de la hartie) si lasatii pe un gratar sa se raceasca de tot. Daca vreti îi puteti pudra cu zahar.


Sa aveti pofta!

26 comments:

  1. Haha pun bucatarelul in acțiune ! :) Multumi de rețeta! Kisses!!

    ReplyDelete
  2. O reteta minunat de simpla! Ai incercat cu rom clasic (bautura), nu esenta? Recunosc ca esentele nu imi plac! Simt ca nu imi fac bine.
    Pentru nepotica noastra am "trisat" punand in loc de cacao, pulbere de karob (roscove)! :D Mi-a placut mult gustul.
    Pofta buna si un weekend excelent, draga Ella! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suzana, dar nu se face prea dulce? Eu tin minte gustul roscovelor destul de dulce, desi niciodata nu mi-au placut.
      Acum chiar m-ai facut curioasa si am sa cumpar un borcan de pudra de karob. Decat rom (bautura) mai bine vanilie... :))
      Si weekendul tau sa fie frumos si cu bucate alese! :)
      Pupici! <3

      Delete
    2. Nu mi s-a parut. Poti incerca separat, sa vezi daca o suporti. Eu am testat o reteta din tinereti de familie pentru perioade de oboseala, anemii, etc: galbenus de ou frecat cu putina miere si karob. Nici nu am crezut ce bun e. Se ia pe stomacul gol, eventual intre mese. Se ia cat e necesar.
      Si cu vsnilia sa fii atenta:
      vezi aici: https://viataverdeviu.ro/tot-ce-nu-ai-fi-vrut-sa-stii-despre-vanilie
      Ai si o reteta de cum sa-ti faci licoarea dupa gustul tau! :D
      Pupici!

      Delete
    3. Eu folosesc vanilia pastai, cu ea imi fac si zaharul vanilat. Cu esentele stau mai prost pentru ca nu imi plac la nebunie! :)) Multumesc pentru link.
      Si MULTUMESC pentru reteta "de familie" pentru anemie! Daca o aveam asta iarna ce bine era, dar oricum, acum o stiu! :) Pupici, seara faina!

      Delete
  3. Bună draga mea!
    Arată super,checul este dulcele meu preferat,rețeta ta este asemănătoare cu cea pe care o fac, eu pun 3 căni de făină,6 ouă și
    o cană de lapte+ulei(jumătate lapte sau apa minerala și jumătate ulei).
    Mulțumesc pentru rețetă,draga mea!
    Îți doresc un weekend cât mai frumos!
    Pupici cu mare drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti dai seama Elena ca sunt o gramada de retete pe tema chec! :)) Multumesc pentru reteta!
      Pupici! Weekend placut! <3

      Delete
  4. avem pofta, arata apetisant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mi-ai luat o piatra de pe inima ... :)

      Delete
  5. Replies
    1. este chiar perfect la o cafea! mai ales ca îl poti face nu chiar asa de dulce, reducand din cantitatea de zahar! :)

      Delete
  6. O rețetă de chec clasică, pe care o folosesc și eu de multă vreme. E minunat la cafea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este Zina, la cafea este excellent! :))

      Delete
  7. Tare bine arată şi e şi uşor de făcut aşa că voi face şi eu ;) Mulţumesc!
    Poftă mare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere Potecuta! Daca faci checul sa ne arati si noua minunea! :) Al meu sa terminat deja ... :)

      Delete
  8. Replies
    1. Multumesc Dani! O pastrez (pofta!) pentru tura urmatoare, ptr ca acum sa terminat checul! :)

      Delete
  9. Minunat chec ti-a iesit! Mie imi place mult pandispanul cu visine. Abia astept sa le vina sezonul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poti sa-ti imaginezi ca aici nu sunt visine? :((

      Delete
  10. wow ! ce minunat arată - la ora aceasta chiar aş gusta puţin chec !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. trebuia sa te servesti cu o felie! 😅

      Delete
    2. mulţumesc frumos ! oooooooo, ce bun este !!! să mai faci, te rog frumos !

      Delete
  11. Pofta am! Cu checul e mai greu. :) Arata excelent - la modul "inghit in sec". :)
    Am facut si eu chec, cu ani in urma, si-mi iesea destul de bun - poate cam uscat, dar bun la gust (pentru "langa cafea" il faceam).
    Multumesc pentru reteta.
    Iti doresc, cu drag, sa ai o duminica frumoasa. Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere! Incerca si fa-l si pe asta, este foarte usor de facut si nu este uscat.
      Duminica placuta si însorita îti doresc! Pupici! <3

      Delete
  12. Chiar mi-ai făcut poftă și nu am mai făcut de mult chec... Săptămână faină să ai, Ella! :)

    ReplyDelete