Saturday, 29 April 2017

Ce îmi place sambata

 
Privind saptamana în retrospectiva ...

Luni a fost dezmortirea obisnuita dupa weekend, nimic nou, nimic frumos, vremea racoroasa cu cer schimbator. Am iesit sa fotografiez Glicina, adica simulacrul meu de planta pentru ca este înca "zgribulita de frig" si cu greu se lasa pacalita uneori de razele de soare ca sa se destinda putin. Ce sa spun despre ea ... este inodora, incolora si insipida! Asteptam schimbarea!

 
Glicina

 
Marti a fost cu un maldar imens de rufe de calcat. Nu sunt foarte pasionata de calcat, dar am crescut "cu fierul în mana" pentru ca asa am fost educata! Sa va mai povestesc de cearceafurile de pe pat apretate si care trebuiau sa arate ca si o coala de hartie? :) Mama nu scapa nici un ciorap sau nici o batista fara sa nu o treaca pe sub talpa fierului încins! Mai am ticul de a calca si stergarele din bucatarie sau carpa de la chiuveta cu care sterg apa, barem pe ai o schimb zilnic! Bacteriile sunt de vina ... nu eu! :) Cat am facut o mica pauza pentru ca ma "încinsesem" prea tare de la calcat am fotografiat "rasariturile" mele de pe pervaz! Acum astept sa se încalzeasca vremea sa le pot scoate afara! Leusteanul nu vrea ... se chinuie, dar nici eu nu ma las! :)




leusteanul încapatanat! :)
 
Miercuri a fost cu lacrimi si aduceri aminte. A fost ziua tatalui meu. Să vorbesc despre tatăl meu era, la un moment dat, unul dintre cele mai grele lucruri de făcut, pentru mine. Mai ales pentru ca a fost doborat de o boala crunta si a plecat în alta lume cu foarte multi ani în urma, pe vremea în care eu eram o adolescenta în stare incipienta. Tata avea multe trasaturi pozitive. De aceea l-am iubit tare. Era un om pe care familia lui se putea baza, muncea mult, era darnic, amuzant, un parinte protector, ne iubea și o iubea pe mama. Asa cum stia și întelegea el sa iubeasca. Foarte credincios chiar pot spune un pic habotnic, ceea ce-i blama anumite calitati ale vietii facandu-l prea protector si lasndu-ne sa crestem întrun climat "curat", dar sa trecem peste asta! Aveam doar paisprezece ani cand într-o zi de luni, diriginta a intrat în clasa si mi-a spus ca pot pleca acasa pentru ca mama ma asteapta. Am plecat cu prietena mea, pentru ca eram în aceeasi clasa si statea vis-a-vis de mine ... Clasa a opta a fost cu suisuri si coborasuri cu greu am putut sa-mi revin, nu puteam astupa golul ramas în urma! Pentru el am facut acel chec care vi l-am prezentat vineri. Iubea dulciurile ca si mine, sau invers, eu iubesc dulciurile ca si el.
google.nl

Ei bine, joi a fost ziua Regelui. Zi libera care ma "debusolat" din nou! Sa ai constant impresia ca e weekend, e frumos ... dar uneori tare plictisitor! In postrea de aici ati vazut cateva fotografii cum este sarbatorit Regele aici în Olanda. Anul acesta a fost vreme foarte racoroasa, dar asta nu înseamna ca nu a fost sarbatorit din plin. Orasul pe care la vizitat a fost Tilburg. Am copiat cateva fotografii de pe instagramul Casei Regale ca sa le vedeti si voi. Regele Willem-Alexander a împlinit 50 de ani.

Prinses Marilène, Prins Maurits, Prinses Laurentien, Prins Constantijn, jos sunt Prins Floris, Prinses Aimée, Prinses Annette, Prins Bernhard, Prins Pieter-Christiaan en Prinses Anita
 

Regele Willem-Alexander, Regina Máxima, Printesa Catharina-Amalia, Printesa Alexia si Printesa Ariane
Willem-Alexander cu Printesa mostenitoare Catharina-Amalia
 
Vineri, printre picaturi am facut ceva cumparaturi. Abia astept sa treaca si weekendul acesta pentru ca cei de la meteo ne-au dat vesti bune cum ca se va încalzi vremea si vom avea în jur de 20 de grade! Tot vineri seara, în palatul de pe Dam din Amsterdam, Willem Alexandru si Máxima au invitat 150 de persoane, a carui zi de nastere este tot pe 27 aprilie la un dineu în palat! Aveti ceva fotografii mai jos!
 
 
 
 Sa facut în acea seara o fotografie de milioane de pixels, daca vreti va puteti uita aici, dar nu sunt sigura daca o veti putea vedea!

Si uite-ma azi sambata cum stau si apas pe tastele laptopului si va scriu aceasta postare! Cerul ... gri, 11 grade afara, am progresat cu 3 grade fata de joi, liniste ... :) Ma uit pe geam si îl vad pe vecinul de vis-a-vis cum se joaca cu copii cu creta colorata! :))

 
Pentru diseara avem programata o iesire .... Abia astept! Maine este duminica, deci:


 
Sa aveti un weekend frumos!
 
 

22 comments:

  1. Foarte lejera saptamana ta :) Merci ca m-ai incantat cu pozele glicinei si ale rasadurilor ! Tare ma mir ca la tine glicina da frunze inainte de a inflori. O fi alt soi ... Eu leustean nu pot cultiva de nici o culoare, asa ca tu esti mai inaintata ca mine. Ai speranta sa pui ceva frunzulite la supa. La mine se usuca subito in gradina, vara de aici nu-i prieste de fel. Nici nu il foloseste lumea la gatit desi e amintit in cartile desore plantele aromatice.
    Multi printi si multe printese vad acolo, la voi :) De 1 Mai aveti liber ?
    Petrecere frumoasa deseara ! Si duminica perfecta, Ella !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este un soi de glicina... ce-l gasesc aici! Pe eticheta scria Wisteria, Nici eu nu stiu, dar poate ca din cauza frigului de anul acesta sa dezvoltat invers ... sa traiti! :))) Cu leusteanul este o adevarata poveste, eu înca mai sper! :) Nu avem liber de 1 Mai pentru ca ... 4-5 Mai sunt iarasi zile de sarbatoare! Si duminica ta sa fie frumoasa, Dani! :)

      Delete
  2. Sambata ta m-a dat pe spate! A mea a fost cam plictisitoare, dar am de gand sa recuperez maine.

    Te pupam (mustaciosul blanos si eu)!

    Weekend minunat :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sper ca astazi chiar vei recupera "plictiseala" de ieri! 😅
      Soare si cald sa fie ....
      Pentru mustaciosul si blanosul, multe îmbratisari ♡ si salutari de la Mishu! Pupici! <3

      Delete
  3. O saptamana variata.Am pus si eu de am facut rasad de rosii si ardei,dar anca e frig si nu pun in gradina.Am calcat,fara sosete,in rest la fel tot,tot,azi la tara la o pomana,ca ai amintit de tata si astept ziua de maine,ca e relaz total,dupa cateva zile la gradina. Toate bune, draga mea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu nu le pot scoate afara înca! Eu nu calc sosetele dar mama... 😅. Gradina ta este foarte mare! Sper sa se îndrepte vremea si la voi si sa poti planta zarzavaturile!
      Iti doresc o duminica placuta, Floriana draga! ♡

      Delete
  4. sa ai un weekend frumos, cu soare si afara si in suflet!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cred ca urarea ta se împlineste ... este un cer senin si soarea afara ☀ .... acum sa vedem cum e cu sufletul! sa-mi beau cafeaua întai!😅
      pupici Coco, duminica placuta!

      Delete
  5. interesantă săptămână !
    am mai scăpat de călcat rufe pentru că puţine sunt de călcat !!!
    Dumnezeu să-l odihnească în pace pe tăticuţul tău !
    am admirat şi checul - aş fi gustat din el dar nu ştiu dacă suntem mulţi invitaţi şi atunci trebuie să tai doar o feliuţă !!!
    arată frumos răsadurile tale !
    am accesat şi fotografia - un număr imens de persoane la sărbătorirea regelui !!!
    te pup şi îţi doresc, cu drag, un weekend cât mai plăcut !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este, fotografia aceea este foarte interesanta! :)
      Sper sa ai un weekend linistit si sa te odihnesti!
      Pupici! <3

      Delete
  6. Multa relaxare in pozele cu printi si printese. Sau asa mi se pare mie. Eu as zice ca totul e nou si totul e frumos, cata vreme iti admiri plantutele, astepti glicina sa infloreasca, faci un chec minunat in ideea unei amintiri de suflet si serbezi sarbatorile oricum se numesc ele...
    Asa ca iti urez o seara placuta si o duminica minunata, alaturi de o cafea buna. Apropo de cafea. Am citit despre cardamon si utilizarea lui la aromatizarea cafelei (http://www.frunza-verde.ro/cafeaua-cu-cardamonhel-o-combinatie-absolut-fabuloasa)

    Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru link-uri, si celalat din postarea anterioara a fost foarte interesant! Noroc ca eu nu prea folosesc aromele din comert! 😅
      Sa ai o duminica placuta, cu soare si caldura! Pupici! <3

      Delete
  7. O săptămână cu de toate. Îţi doresc zile frumoase, cu soare. La noi iar a trecut rapid de la 23 de grade la ploi şi tot aşa.
    La mine a mers fotografia. E spectaculoasă, m-am jucat puţin pe ea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iarasi ploaie ... ufff! La mine astazi este faina vremea, dar maine?! Ghici! 😅 Ploua!☂
      Deci ai putut vedea persoanele din fotografie! Fain! :)
      Sa ai o duminica placuta, macar vesela daca nu cu soare!

      Delete
  8. Imi place ideea cu leuteanul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Incerc ... am ambitie ! 👀🎶

      Delete
  9. Foarte faina "gigafoto"! Am tot marit-o, sa vad "de aproape". :)
    Checul nu l-am vazut, inca. :)
    In fiecare an imi propun sa pun rasaduri... Ha! Cu propunerea raman. Mama a pus ceva, in balcon: ceapa verde (mai sunt doar cateva fire - s-au consumat (in noi, nu in ele) :), rosii cherry (anul trecut am avut vreo 20 de bucati - fara sol cu mofturi, fara fertilizare; doar apa si lumina), ardei iuti, mici - productie buna anul trecut; patrunjel si marar. Au dat toate "rod" anul trecut. :)
    Si mie mi-e greu sa scriu despre tata; suferea cu inima, dar nu la modul "urgenta"; sambata (atunci) statea cu vecinele pe banca, bea ness (avea tensiunea mica) si le facea sa râdă; duminica in zori... a murit, in somn (medicul a zis ora aproximativa). A fost un şoc peste care nu stiu sigur cat de bine am trecut. Dumnezeu sa ii odihneasca in pace pe amandoi.
    Eu nu mai calc! Oboseam cand o vedeam pe mama cum apreteaza, calca... Pfuuu! Calc hainele atunci cand le scot din dulap sa le imbrac (oricum le-as mai calca o data si de le-as calca inainte de a le pune in dulap); lenjeriile, in general, prosoapele le spal la 90 de grade.
    Un gest fain, sa invite la dineu oameni nascuti in aceeasi zi cu regele. :)
    Eu n-am curaj sa fac retrospectiva saptamanii! :)) De fapt, nici a lunilor care au trecut din acest an. Daca o tine tot asa... in iunie sunt epuizata. :)
    Multumesc pentru urare, Ella draga! Iti doresc sa ai (sa aveti) o duminica minunata. Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate ca vremea schimbatoare te face sa te simti asa obosita! Ai încercat un supliment de vitamine?
      Este greu cand pierzi pe cineva pe care îl iubesti, eu nu o mai am nici pe mama! :(
      Nici eu nu mai apretez, decat foarte rar fetele de masa. Nu mai este "în moda" sa apretezi! :))
      Da,regele a fost foarte liber, ca sa zic asa naul acesta! Chiar adaca a fost pazit, ceea ce nu ma îndoiesc, nu au fost la vedere, a fost asa o impresie foarte ... libera! Nu stiu cum sa-ti explic, dar a fost fain!
      Duminica placuta, odihneste-te si ai grija de tine!
      Pupici!<3

      Delete
  10. Bună draga mea!
    Frumoasă prezentarea ta de săptămâna trecută,mi-au plăcut fotografiile cu răsaduri,rege și regină,prinții și prințese, dar îmi pare rău că nici tu nu mai ai părinți!Dumnezeu să-i ierte!
    Îți doresc o duminică frumoasă și o săptămână ușoară,draga mea!
    Pupici cu mare drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna dimineata! ☀
      Nu, nici eu nu mai am parinti de foarte mult timp! :(
      Sa-ti fie ziua bucurie si sa ai mult soare si voie buna!
      Pupici! <3

      Delete
  11. Ai avut o săptămână cu activităţi variate, interesantă, aş putea spune. Cea care tocmai a început să-ţi fie mai luminoasă, veselă şi plină de bucurii! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc de urare! Si saptamana ta sa fie cu spor si linistita! :)

      Delete