Friday, 21 April 2017

Au trecut sarbatorile, hai sa facem curatenie!

Inca de cand am inceput blogul îmi propusesem sa atac cat mai des subiectul curateniei, dar uite ca nu am reusit pana acum! Sa tot faci liste si tabele pentru cum si cand trebuie sa faci curat poate ca ajuta, dar oare chiar te tii de liste sau .... Sincera sa fiu am si eu un tabel, dar la mine nu este pentru fiecare zi ci... pe luna! Stiu ca trebuie sa-mi pastrez vesela, bucataria, baia ... etc. curate! In tabelul meu sta cand sa spal perdele, geamuri ... deci nu rutina de zi cu zi!  Tabelul este în olandeza, dar daca intereseaza pe cineva întrebati-ma si va traduc! ok? :)


 
In orice caz eu am gasit cateva obiecte care trebuiesc foarte des curatate pentru ca, nu este vorba de faptul ca sunt "vizibil murdare" ci sunt ca un magnet care aduna bacteriile.
Probabil că nu v-ati gandit la asta, sau poate ca sunt printre voi si adevarati fanati ai curateniei iar aceasta postare nu-si mai are rostul pentru aceste persoane!
Toata lumea curata toaleta, păstrează chiuveta curat și da cu mopul zilnic facand ca podeaua sa fie impecabila, dar există o mulțime de obiecte și locuri de care uita de multe ori. S-ar putea crede că este curat, dar nu știti cât de multe bacterii se aduna in aceste locuri în decursul timpului.
 
 
Sa începem cu periuta de dinti. Probabil credeti că daca în mod regulat o înlocuiți faceti un lucru bun, si asa este chiar este bine, dar v-ați gândit vreodată la paharul în care puneti periuta daca este curat? Un studiu de domeniu arată că acest pahar se claseaza în primele 3 locuri ca cele mai murdare obiecte din casa. Curățați paharul cu apă caldă și folositi cu regularitate soluții de curățat care dezinfecteaza bine dar nu uitati sa curatati fiecare coltisor al suportului Paharul se usucă și apoi se umple cu apa de gura antibacteriana. Lasati sa stea timp de două minute plin cu aceasta soluti iar apoi clătiti bine. Noroc ca mai exista si periute de dinti electrice care nu au nevoie de acest suport!
Desigur ca exista si un suport pentru periuta de dinti care nu trebuie foarte bine curtat ptr ca se poate înlocui usor!  😅

 
Sa trecem la sacosele din plastic. Nu stiu daca voi platiti pentru ele, ma refer la pungile acelea din plastic care le poti lua de la supermarketuri. La noi sa introdus "plata" lor acum cateva luni bune, sub pretextul ca protejam natura. Sunt de acord cu asta, dar acum aceste pungi sunt foarte des refolosite si desigur pline de bacterii. Incercati sa folositi sacose din material care se strag intr-un mod foarte 'inteligent' si sunt foarte mici, acestea putand fi spalate foarte des. Acest lucru va împiedica bacteriile sa se acumuleze în ele.
 
 
Cosul de gunoi este sursa principala de bacterii în casa. Desigur ca aruncati sacul de plastic în care adunati gunoiul o data cu acesta, dar cat de des curățați găleata (recipientul) în care adunati gunoiul? Curățați galeata (recipientul) în mod regulat prin clătire cu o solutie de curatat sau curățatil cu dezinfectant, apoi uscați bine.

 
O altă sursă de bacterii este telefonul (smarth sau nu!) sau mouse-ul de la computer ! Pe un telefon puteți găsi de 18 ori mai multe bacterii decât pe un scaun de toaletă. Cred ca e timpul ca aceste aparate pe care le utilizați în fiecare zi, sa fie bine curatate înainte de a le atinge cu mana sau a le lipi din nou de obraz.

 
Curățarea o puteti face usor prin umezirea unei cârpe din microfibră cu alcool cu care ștergeți ușor telefonul. Utilizați un tampon de bumbac pentru a curața bine între taste. Aceeasi procedura o puteti folosi la mouse.

 
Clanțele ușilor și întrerupătoarele de lumină

Bolile se răspândesc în casa în cel mai scurt timp datorita clanțelor de la usa și a întrerupătoarele de lumină. Gândiți-vă cât de des sunt utilizate pe zi și mai ales cine le utilizeaza. Atunci cand cineva este racit în casa ... sa mai continui? Cel putin o dată pe săptămână daca le curatati cu o carpa care a fost înmuiata într-o solurie dezinfectanta puteti preveni multe neplaceri!

 
Am scris acest articol fara sa ma gandesc la un anumit grup de persoane si fara intentia de a jignii pe cineva. Sper sa-l interpretati asa cum este ... un simplu sfat!

ઇઉ Ell@
 
 

16 comments:

  1. Ooo! As face degeaba liste! :) Nu-mi place sa spal geamuri si perdele, draperii... asa ca de perdele si draperii am scapt in camera mea; geamurile... deh! le spal. :)
    Si noi platim pungile din plastic - mie nici nu-mi plac (nu mi-au placut vreodata, dar cand n-am avut de ales...), le prefer pe cele din panza (si nu pentru ca as fi vreo "ecologista", ci pentru ca imi place sa fie mai deosebite) :) Am avut o sacosa care se facea mica-mica si am folosit-o pana s-a facut ate. :) Am tipar pentru a face una, dar... n-am gasit si ceva harnicie; inca. :)

    Sa mai zica cineva ca-s sarita pentru ca spal clantele!! :)) Si intrerupatoarele! Cosul de gunoi il spalam saptamanal; paharul pentru periuta... cand imi aduc aminte, dar destul de des, pentru ca am un fix cu baia curata si daca spal etajere si alte cele... :)

    Nu-s o maniaca a ordinii si curateniei - in praful de pe mobila din camera prietenii imi deseneaza feţe zambitoare; cu aspiratorul dau cand imi aduc aminte (mopul il folosesc zilnic - e ca un ritual)... dar clante, intrerupatoare si alte obiecte pe care le ating zilnic le dezinfectez. De mouse ce sa mai zic?! E atat de curat! Pe bune! dar nu pentru ca ar fi purtator de microbi (nu m-am gandit astfel la el). :) Telefon mobil n-am, asa ca, atunci cand vorbesc, totusi, la unul, nici nu-l ating de ureche / obraz - am senzatia ca ma arde.

    Am un fix (si) cu "mainile curate" si de aceea spal des ceea ce ating des. :) Iti vine sa crezi ca privesc cu atentie pe cei care vin de la buda (in casa sau pe aiurea?)? Vreau sa stiu ca s-au spalat pe maini dupa ce au atins obiectele de le buda. Sunt dusa?! :)

    Iti doresc, cu drag, weekend minunat! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am crezut ca eu sunt dusa cand am facut postarea asta si cand am vazut ca nimeni nu a scris nimic, chiar am crezut ca am lovit pe cineva în orgoliu! 👀🎶 Ma pregateam sa o sterg! Acum nu mai pot! 😅
      Poate ca din cauza copiilor, am ramas cu un fix si tot întreb "te-ai spalat pe maini?"
      La voi este mult mai mult praf decat am eu aici, pot sa nu sterg mobile si 2 saptamani ca tot nu se vede praful, dar din cauza lui Rocky trebuie sa o sterg mai des. Cand se scutura, împrastie pene fine si talc, care aterizeaza pe mobile. A, da! Mai este si Mishu care lasa par, mai ales acum primavera si care cara pe labute pamant din gradina, cand merge "la toaleta" ! Hahahaha ... dar în rest e ok! Aspiratorul merge zilnic!
      Sa ai si tu un weekend fain, Diana draga! Pupici!<3

      Delete
    2. :) Astfel de postari nu trebuie sterse, chiar daca nu ar scrie cineva, pentru ca nimeni nu se naste invatat si ideile pentru a organiza astfel de activitati sunt intotdeauna bune.

      Chiar ca e mult praf la noi! Cica unde sunt zone verzi nu e asa mult praf. Aiurea! In spatele blocului sunt multi copaci, multa iarba, dar... tot aia e, si nu pentru ca e si magazin la parter si vin masini care aprovizioneaza zilnic... Mult praf era si inainte de minimarket-ul alimentar.

      Si motanii nostri lasa par acum... In camera lor nu avem nici macar carpete, asa ca mopul rezolva usor lucrurile. :) Acum vreo 10 ani am ales sa folosim numai covoare de mici dimensiuni pentru ca cele mari sunt prea greu de curatat, chiar si cu un aspirator performant.
      Pupici! <3

      Delete
    3. Noroc ca ai scris ceva ca eram cu mana pe muise ... :))
      Covoare zici?! Eu am un mic "covoras" în living, unde stam la tv... asta ca sa nu ne fie frig la picioare :)) dar în rest nu avem asa ceva ... nu prea sunt în trend aici! :)) Pup si eu! <3

      Delete
  2. Bună draga mea!
    Interesant articolul tău,nu îmi fac listă cu ce trebuie făcut în casă,
    nici eu nu mă consider o maniacă în ale curățenie,știu că trebuie să fie curat,nimic mai mult!
    Îți doresc un weekend frumos și plin de bucurii,draga mea!
    Pupci cu mare drag și îmbrățișări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elenusi draga, lista de mai sus este buna pentru ca îmi mai aminteste cand am spalat perdelele sau stiu eu cand am întors saltelele, dar în rest... 😅
      Sa ai un weekend minunat si sper sa se încalzeasca vremea la voi! Pupici si îmbratisari!

      Delete
  3. Multumim ! De-acum incolo o sa curat telefoanele si mousse-ul cu alcool, pana acum o faceam cu solutia de spalat geamurile :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))! Desigur ca si solutia de spalat geamuri are ceva alcool în ea, dar alcoolul(adica spirtul!) se evapora mai repede! Asta a fost idea alcoolului, nu ca sa va îmbat! Hahahahaha ....

      Delete
  4. Mi-ai adus aminte ca si eu am o lista! Poti sa-ti imaginezi ca am facut-o structurata cu subiecte saptamanale, lunare, trimestriale, semestriale, anuale! Adica tare de tot! In principiu nu a fost rau ca am facut-o, dar, sincer, ca sa ma pot tine cu adevarat de ea, ar trebui sa-mi redecorez casa... :D (Adica un apartament de doua camere). Dar cred ca ideea e buna. Voi face insa un comentariu, important cel putin pentru mine: trebuie sa ma dresez(!) sa fac in fiecare cate putin, in asa fel incat sa nu pierd zile in sir cu o curatenie generala. Si sa fie mereu destul de curat. Si sa am mereu timp pentru lucruri cu adevarat importante. Inca mai lucrez la subiect...:D
    Pupici si o seara frumoasa, draga Ella! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doua camera zici? Hahahaha... eu am 5 camere pe 2 etaje!
      E clar ca-mi trebuie un fel de lista cu unde, cand si cum...
      Nu sunt adepta listelor, mai ales aia de cumparaturi ma omoara, dar micile însemnari îmi plac. Fa asta, spala aia ... asa nu uit! Aici nu exista curatenia de Paste sau aia de Craciun, ptr ca tot timpul e curat! :)
      (desigur ca mai trebuie si sa renovam din cand in cand, dar nu in fiecare an!)
      Un weekend si o seara minunata îti doresc! Pupici!<3

      Delete
  5. felicitări pentru postare - ce listă impresionantă !!!
    spor în toate activităţile !
    weekend cât mai plăcut - îţi doresc !
    pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! Lista arata asa "amenintator" dar nu e ...
      O folosesc ca "reminding" pentru ce am de facut. :))
      Weekend minunat sa ai si tu! Pupici!

      Delete
  6. Si eu trebuie sa fac curatenie, dar nu am nicio tragere de inima :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei lasa ca vine caldura si o sa faci curat atunci :))

      Delete
  7. Nu pot sa fac curatenia dupa liste, insa daca favi o data si bine curat apoi intretii curatenia in fiecare zi cu cate ceva, am vazut ca se mentine totul mai bine. Intrerupatoare, mouse, tastatura si alte chestii de folosinta zilnica le curat in fiecare zi, pachetul de servetele dezinfectate sta la fiecare nivel al casei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fiecare face curatenie, dupa cum se pricepe mai bine! :))

      Delete