Wednesday, 22 March 2017

Jucandu-ma de-a poezia ...

Ieri Pandhoraa a postat la ea pe blog "Despre..." un poem al lui Rudyard Kipling.
Poemul suna asa:

 
Originalul în limba engleza este asa:
 
 
To laugh is to risk appearing a fool, 
To weep is to risk appearing sentimental. 
To reach out to another is to risk involvement, 
To expose feelings is to risk exposing your true self. 
To place your ideas and dreams before a crowd is to risk their loss. 
 
 
To love is to risk not being loved in return, 
To live is to risk dying, 
To hope is to risk despair, 
To try is to risk failure.
But risks must be taken because the greatest hazard in life is to risk nothing.
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing.
He may avoid suffering and sorrow,
But he cannot learn, feel, change, grow or live.
Chained by his servitude he is a slave who has forfeited all freedom.
Only a person who risks is free.
The pessimist complains about the wind;
The optimist expects it to change;
And the realist adjusts the sails.
(To risk, by Rudyard Kipling)
 

 
Mi-a placut atat de mult acest poem încat în comentariul lasat la Pandhoraa pe blog am scris de fapt un poem, mai optimist ... Sper sa va placa!
 
 
Râzând,
Sunt sigur fericita
Plângând,
Sunt sigur necajita
Întinzând o mână cuiva,
Sunt bucuroasa ca pot ajuta
Arătându-ți sentimentele,
Asa sunt eu ...
Vorbind în fața mulțimii despre ideile și visurile tale,
Sunt idealista
Iubind,
Chiar ca sunt nebuna! 😅
Trăind,
O viata are omul...
Sperând,
Sperata este ultima ce moare
Încercând măcar,
Ai sanse sa reusesti ...
Dar dacă nu riști nimic,
Nu faci nimic,
Nu ai nimic,
Nu ești nimic.
Asa ca am riscat! :))
 
 
ઇઉ Ell@
 


26 comments:

  1. Frumos, domniţă dragă! <3

    Iti doresc sa râzi cât mai mult! Zilele la braţ cu fericirea sa le treci! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iar eu îti doresc sa fi fericita o viata!
      Multumesc pentru urare! Suna tare fain! ♥
      Pupici si zile senine! <3

      Delete
  2. Ca să trăiești, nu să vegetezi, trebuie să riști! :)
    Dragă Ella, am pus un link către tine pentru Povestea parfumată de duminică! Ceilalți membrii au fost anunțați pe facebook. Te pup, pentru aprilie sper să alegi tu tema poveștii.
    Să ai o zi minunată! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai perfecta dreptate! :))
      Am scris un comentariu la tine pe blog, Mirela!
      "Parfumul seductiei" îmi pare o tema tare interesanta! :)
      Si ziua ta sa fie minunata!:)

      Delete
  3. Optimista pana la ultima celula :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De cele mai multe ori! :)
      Altfel nu prea te poti lua la tranta cu viata ....

      Delete
  4. Plus că în aceste zile poezia a fost pe locul întîi peste tot în lume. Cu postarea asta încă o dată ne-am plimbat în eter. Merci Ella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am stiut lucrul acesta! :)
      Poemul în sine este foarte trist, dar mie mi-a placut si poate de aceea ma inspirit sa-i dau o nota optimista! :)
      Multumesc si eu de vizita, Marta draga!

      Delete
  5. Multumesc, Ella, ma bucur ca poemul a avut mai multi cititor aici la tine, ma bucur ca parafraza la poemul lui Kipling scrisa de tine avut o binemeritata apreciere si da, te caracterizeaza atat de bine :)

    Ieri a fost Ziua Internationala a poeziei, a fost unul dintre motivele care m-au facut sa aleg o poezie pentru postarea mea de pe Fb dar poezia e minunata in orice zi, in orice ocazie :)

    Te imbratisez si ma bucur ca treci pe la mine chiar daca eu uite, rar ajung la tine! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu îti multumesc draga mea! Fara tine nu descopeream poemul, pentru ca sincera sa fiu nu stiam de el.
      Tu stii cum se spune, prima dragoste nu o uiti niciodata! Asa si cu tine! ♥ Pupici!

      Delete
  6. Bună draga mea!
    Frumos poem,știeam că eștii o romantică incurabilă,dar nu știeam că scrii și versuri!Mi-au plăcut mult și îți mulțumesc,draga mea!
    O zi frumoasă și fericită îți doresc!
    Pup cu același drag,îmbrățișez și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elenusi! Ma mai joc si eu uneori cu cuvintele :)
      O zi faina draga mea!
      pupici si îmbratisari!

      Delete
  7. stiu poemele lui Kipling, fiica-mea a studiat clasele primare la o scoala Waldorf, acolo au citit foarte mult si asa am citit si eu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si uite asa învatam o data cu copii ... mai un pic si cu nepotii! 😅

      Delete
  8. Poate in loc de a risca, as spune a experimenta. Asa poate se indulcesc ideile! :)
    Riscul uneori sperie, parand ceva pe muchie de cutit. Experimetul parca genereaza o alta suprafata pe care sa evoluam...
    Mi-a placut poezioara ta. Fara optimism ma simt cam debusolata!
    O zi minunata, draga Ella! Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu viata nu poti experimenta! Ori îti asumi riscul ori ramai la poemul lui Kipling! :))
      Iti doresc o seara faina, Suzana! Pupici!

      Delete
  9. Așa e, Ella! Trebuie să avem curajul să riscăm, altfel, trece viața pe lângă noi. Frumoasă poezia lui Kipling, dar și replica ta!

    Seară plăcută!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Un proverb olandez spune "Cine nu risca nu castiga"! :)

      Seara frumoasa Zina!

      Delete
  10. Frumoasa postarea din seara asta! Merge pe ideea de carpe diem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carpe Diem, Memento Mori ... :)
      "Remember that you are mortal, so seize the day."
      Vai ce mi-ai adus aminte ... :))

      Delete
  11. felicitări pentru că ai riscat - mi-a plăcut poezia ta ! frumoasă este şi cea a lui Kipling !
    pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru apreciere! :)
      Iti doresc o zi faina! <3

      Delete
  12. Frumoasă joaca ta și pare mai optimistă. Zi luminoasă, Ella! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de apreciere! :)
      Iti doresc o seara frumoasa, Dana!

      Delete