Friday, 24 March 2017

Desertul copilariei

Cand mergeam la bunica în vacantele de vara, ne rasfata mereu cu bunatati. Cele mai sofisticate deserturi erau în weekend, dar nici în timpul saptamanii nu ne lasa fara "ceva dulce"

Zilele trecute am vrut sa ma simt din nou un copil rasfatat în patul cu baldachin (din foi de plastic ca sa nu se ude cand ploua!) pe care bunica îl punea afara în livada cu ciresi si în care mi-am petrecut multe ore visand si citind basme sau povesti, carti obligatorii din lectura de la scoala sau romane pline de dragoste sau aventura! Dar ma îndepartez de subiect ...
Orezul cu lapte era unul din deserturile mele preferate. Daca vrei si tu sa te simti pentru cateva minute din nou un copil rasfatat îti recomand aceasta reteta!

Ingrediente: o cana cu orez; 3 cani cu lapte; 75 g de unt fara sare; 150g zahar ( eu am pus doar 75 de grame); un plic cu vanilie ( îmi prepar singura zaharul vanilat); 100 de grame de stafide; 25 g coaja rasa de lamaie; 25 g de coaja rasa de portocala.

 
Mod de preparare: Spala orezul si fierbe-l timp de 10 minute cu doua ceasti de apa la foc mic. Dupa cele zece minute scurge apa daca mai este în cratita.
 
 
Intr-un alt vas, pune la fiert laptele si coaja rasa de lamaie si portocala. Cand incepe sa dea in clocot, adauga orezul. Incorporeaza untul, adauga vanilia, zaharul si amesteca-le bine, pana se incorporeaza.
 
 
Adauga stafidele Dupa ce s-a topit untul si incepe sa clocoteasca ia-l de pe foc.


Portioneaza-l în castronele mici. La final, poti sa presari scortisoara deasupra.


Sper sa va placa! Este mult mai gustos decat atunci cand fierbi orezul direct in lapte si sunt mai mici sansele de a se lipi de fundul cratitei!  Pofta buna!

ઇઉ Ell@

18 comments:

  1. Mie-mi placeeee! :) Este si azi un desert favorit pentru mine! Si - culmea! - stiu sa-l prepar! Am invatat tarziu, dar a trebuit sa invat cand mi s-a facut intr-o seara pofta (cand se intampla sa poftesc ceva mi se face rau daca nu gust) si nu eram acasa. Mama mi-a dictat reteta la telefon. :)
    Grisul cu lapte imi place cam la fel de mult. :)
    Bun papa, papa bun! Sa va fie de bine! :)
    Ziua minunata sa iti fie! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu este deloc placut sa poftesti asa de rau încat sa ti se faca rau, nici cand eram gravida nu am patit asa ceva! :)
      Da, si grisul este excellent dar prefer orezul! :))
      Chiar ca e papa bun! 👀 🎶
      Pupici si o zi excelenta sa ai! <3

      Delete
  2. Wowwwwww. Poti sa crezi ca exact weekendul trecut am incercat sa fac orez cu lapte si l-am afumat? Nu s-a putut manca, l-am aruncat direct. E adevarat, nu am folosit lapte, ci lapte praf, ca aveam o punga si voiam sa o folosesc la ceva...Cred ca pun reteta asta deoparte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este ok si laptele praf si nu este gresit sa-l folosesti pentru a face orez cu lapte. Incearca reteta asta si mai încearca si sa pui pe fundul cratitei o pelicula fina de ulei ca sa nu se prinda. Nu uita ca orezul se fierbe la foc mic. Zi faina!

      Delete
  3. Nu am fost fan în copilărie că nu mă împăcam cu laptele. Dar arată tare bine şi parcă aş încerca acum, poate mi-am schimbat gusturile, cine ştie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Potecuta, poti sa încerci prima data si cu jumatate de litru de lapte ... daca nu îti place, sa nu arunci toata cratita! :))

      Delete
  4. Un desert excelent! Place la toată familia, dar... îl fac rar. Cică îngrașă :( . Mulțumesc pentru rețetă, seamănă mult cu a mea, numai că eu nu fierb întâi orezul în apă. Am cratițe nemțești cu fund dublu și nu se lipește niciodată.

    Zi frumoasă, dragă Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zina draga, parca ti-am mai scris eu tie pe aici, în weekend caloriile nu se numara! 😅

      Sa ai un weekend excelent!

      Delete
  5. Bună draga mea!
    Interesantă rețeta ta de orez cu unt,eu pun în loc de unt frișcă lichidă cam 0,250 ml înainte cu 5 min de al lua de pe foc(îl lași să dea un clocot și oprești aragazul și după 10/15 min îl pui în farfuri),în rest totul este identic cu rețeta ta.
    Îți doresc un weekend cât mai plăcut,draga mea!
    Cu mult drag te pupic,îmbrățișez și mulțumesc de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am incercat niciodata cu frisca lichida! Am sa încerc si reteta ta! :) Sa ai un weekend minunat, Elenusi draga!
      Pupici! <3

      Delete
  6. N-am pus niciodata unt in orezul cu lapte, asa stiu eu reteta, mama il repartiza in castronele si-l mincam cu scortisoara si gem de prune/visine pe deasupra ! Era bun si a doua zi mai ales vara cind era rece, abia scos de la frigider. O sa incerc reteta ta dar banuiesc ca se maninca doar fierbinte/cald ca alfel se intareste untul !?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si rece este bun! Acea cantitate de unt este prea mica pentru ca sa simti gustul de "unt intarit" în orez, din contra îl face mai cremos. Mare minune daca mai apuca a doua zi la noi ... 😅

      Delete
  7. Nici eu nu stiam de unt. Pare o reteta delicioasa!
    Multumesc pentru ideea de desert!
    Un weekend minunat si aromat, draga Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este excellent Suzana, încearca-l!
      Multumesc si eu pentru vizita! Sa ai un weekend însorit! <3

      Delete
  8. Pentru mine cand se facea orez cu lapte era cosmar! Nu mi-a placut niciodata, desi restul familiei este pur si simplu topita dupa desertul asta. Intre timp am descoperit grisul si asa mananc. Ba chiar imi faceau separat o portie mica de orez cu gris. Mie imi place sa il combin cu dulceata de visine.

    P.S. Tinand cont ca mi-ai facut pofta de asa desert, in dupa-amiaza asta o sa pregatesc oleaca de gris cu lapte. Si muuuuulta dulceata de visine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cel mai bun desert din lumeeeee ....😅


      P.S. Sper ca ai avut pofta la gris cu lapte! 👀

      Delete
  9. He, he, ce vremuri, ce arome...! Uite că am mai descoperit ceva, eu nu foloseam stafide. Zi faină! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt foarte bune, sunt o adevarat surpriza în desert!
      Dupa amiaza placuta! :)

      Delete