Monday, 27 March 2017

Citate dintr-o carte (13)


Am simțit cumva nevoia de a reveni la Mihail Drumeș de data asta cu „Cazul Magheru"

Cartea combină foarte bine misterul dostoievskian cu dragostea shakespeariană. Ii veți recunoaște stilul de la primele pagini, iar povestea este una tipică lui Mihail Drumeș.

Ilarie Magheru,de profesie doctor, care nutreste o iubire mare fata de semenii sai, iubire care il impinge, aparent, sa comita o crima si o talharie. Motivul pentru acesta abominabila crima il constituie lipsa banilor necesari in vederea definitivarii studiilor in India, unde vrea sa aprofundeze psihicul uman pentru a obine un minim de durere

Aflat in drum spre nunta surorii sale Mariana, afla intamplator ca unul dintre colegii de compartiment detine o suma importanta de bani (500.000 lei), bani care i-ar fi mai mult decat suficienti pentru realizarea scopului sau. Ilarie își dă seama că aceasta poate fi șansa mult așteptată și își tot face planuri cum ar putea să-l jefuiască pe moșier. Însă destinul își joacă bine cartea, trenul se lovește de un marfar, iar accidentul feroviar se lasă cu multe victime. Trezit din somn în timpul accidentului, Ilarie Magheru, speriat și rănit, fuge cât îl țin picioarele până la cea mai apropiată cârciumă. Aici este recunoscut de doctorul Steflea, acesta îi pansează rana și îi recomandă să doarmă în casa lui.

Trece prin nenumărate stări confuze atunci când citește în ziare că moșierul a fost ucis prin strangulare și își amintește vag de o luptă în tren și că încerca să sugreme pe cineva.

Vă las să descoperiți singure firul acestei povești și vă asigur că nu vă veți plictisi!

•✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰
 
„Acu-i acu! gândeam... Cunosc locul unde sunt ascunși banii, dar cum să fac, ce mijloc să folosesc pentru a-i trece în posesia mea?" „Ucide-l!... răcni altă ființă din mine. Nu da înapoi! A cutezătorilor e lumea!" M-am îngrozit. Să ucid? (Aruncă-l pe fereastră!) Dumnezeule, să suprim cu mâinile astea o făptură omenească? (Nu te poticni de un cadavru!) Eu, care nu știu decât să smulg viața din gheara morții, tocmai eu să... (În lături cu pretexte neroade! Cine ar cuteza să bănuiască pe un medic că a ucis ca să prade!)

Da, săvârșisem crima într-un acces de somnambulism. Monștrii adâncurilor mele insondabile găsiseră această cale deschisă, fără a se împiedica de barierele conștiinței în stare de veghe...

„ceea ce facem pentru altii ramane intotdeauna dupa noi."

„in evenimentele cruciale din viata noastra omul ramane singur, nimeni nu-l mai poate ajuta."

„viata e croita pentru fericiri mari si mici. Cele mari sunt rare, se intampla cand nu te astepti, sau nu se intampla deloc. Trebuie sa te multumesti cu cele mici, de fiecare zi, pe care, daca le aduni, fac mai mult decat una mare. Si pe urma, o fericire prea mare omoara omul, e nenorocire curata…"

„un criminal distruge doua vieti: una a victimei, cealalta a sa, proprie."

•✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰

Serialul "Citate favorite", născut în urma unui articol publicat de mine și a discuțiilor purtate cu Zinnaida. Daca vreti sa participati tabelul de înscriere îl veti gasi pe blogul Zinei. Serialul are sloganul "Click&Comment Monday" !

P.S. Cartea nu o am decat în format pdf, dar îmi este la fel de draga! :)

16 comments:

  1. Nu citisem cartea asta, articolul tău o recomandă și am s-o caut.
    Sunt în asentiment cu scriitorul, fericirile mai mici și mai multe sunt mai bune decât una singură, mare. Mai ales că, oricum, ca toate eclelelate, și fericirea e trecătoare...

    Să ai o săptămână excelentă, dragă Ella!

    PS Nu știu ce a fost cu tabelul azi, l-am repostat și te trec eu chiar acum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi mi-a placut tare mult ... asa cum am si scris, este tipica Drumes!

      Saptamana cu spor Zina draga!

      P.S. Din cate constat eu tabelul ... tot nu merge! Dar e luni, nici iarba nu creste! 😅

      Delete
  2. M-ai făcut curioasă, nici eu nu am citit cartea!
    Așa este, un criminal ucide două vieți...Pe a sa poate mai dur și mai ireparabil. Acum depinde și câtă conștiință are. Nebunia tot îl lovește, chiar dacă nu-i pasă.
    Și eu prefer fericirile mici, o viață dintr-o înșiruire de fericiri mici este ideală! Poate că o prea mare fericire îți ia mințile, ce zici?!
    Te îmbrățișez cu drag, Ella! O săptămână plină de bucurii! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca asa este, o bucurie mare te poate "scoate din minti"! :) Ai mai multa satisfactie în bucuriile mici si mai mult, atunci cand ele poti împartasii cu cineva!
      Sa ai o saptamana cu mult spor Mirela! Pupici si îmbratisari draga mea!

      Delete
  3. Bună drga mea!
    Mă bucur că ai revenit cu Mihai Drumeș,eu am început să-i caut cărțile și nu le găsesc,mulțumesc draga mea!
    Îți doresc o săptămână frumoasă și plină de reușite!
    Cu mare drag te pup,îmbrățișez și mulțumesc de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiam ca sunt greu de gasit cartile lui, poate le vei gasi la biblioteca! :)
      Saptamana frumoasa, pupici! Cu drag!

      Delete
  4. Drumes, my love! Ma bucur mult ca ai postat iar despre el! Cat despre cartea de fata, este de-a dreptul delicioasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa înteleg ca ai citit cartea si ti-a placut, nu? :)

      Delete
  5. Ce subiect interesant! Sa vrei sa studiezi psihicul uman si pentru asta sa faci chiar orice. Pare o ciudata ironie aici!
    Imi plac citatele alese. Scrie frumos. O sa caut si eu cartea.
    Multumesc, draga Ella si o saptamana frumoasa! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa îti iubesti asa de mult semeni încat sa ajungi sa comiti o crima ... e prea mult pentru mine! :) Mai mult decat ironie!
      Seara placuta, Suzana draga!

      Delete
  6. nu ştiu exact câte romane are Drumeş - oricum pe aceasta nu o cunosc ! cred că este interesant scrisă, ceea ce am eu în bibliotecă şi am citit - scrise de Drumeş - mi-au plăcut mult !
    mi-a plăcut mult citatul: ''ceea ce facem pentru alţii rămâne întotdeauna după noi.''
    felicitări pentru postare !
    o seară cât mai plăcută !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu nu stiu exact cate carti a scris Drumes dar stiu ca imi place ca autor!
      Iti doresc o seara frumoasa si o saptamana cu spor! :)

      Delete
  7. satisfactiile mici ni le construiesc pe cele mari, frumos!

    ReplyDelete
  8. Numai carti cu subinteles la tine ;)

    ReplyDelete