Monday, 13 March 2017

Citate dintr-o carte (11)


 
„Era o zi senină și friguroasă de aprilie, iar ceasurile băteau ora treisprezece" - așa începe romanul care ne transpune într-o realitate imaginară a anului 1984. George Orwell îl scria în 1949. Eric Arthur Blair (1903-1950), a scris sub pseudonimul George Orwell. Fiind considerat ca un mare prozator al secolului XX, George Orwell este autorul a două faimoase romane de satiră în care atacă totalitarismul: Ferma Animalelor (1945) si O mie nouă sute optzeci și patru sau simplu scris1949.
 

 
 
Mi-a "plăcut" sa citesc acestă carte numai si numai pentru că mi-a fost daruită de cineva drag. Dar cum pofta vine mâncând, recunoc că ma acaparat! Deși acțiunea s-ar petrece în 1984, veți descoperi că temele abordate aici sunt actuale și acum. Acțiunea se centrează în jurul personajului principal Winston Smith, care trăiește într-o țară supusă total controlului Partidului și Fratelui cel Mare. Sentimente, gânduri, acțiuni – toate sunt controlate de către agenții Poliției Gândirii prin intermediul ecranelor televizate ce sunt amplasate peste tot, ecrane care văd și aud tot și care nu pot fi oprite niciodată. Adevarul este izbiror si 1984 este romanul care se citește cu creionul în mână. Nu zic nu, uneori îmi face plăcere sa "fac politică" dar ramane doar la stadiul de plăcere...!!!



¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨
 
"Cele mai bune cărți sunt acelea care îți spun ceea ce deja știi."

 
"Și oamenii care sunt sub același cer sunt la fel peste tot – în întreaga lume, sute de mii de milioane de oameni la fel. Oameni care nu știu unii de existența altora, despărțiți de ziduri de ură și minciună, oameni care nu au învățat să gândească, dar care păstrează în inimile, în pântecele și în mușchii lor, puterea care într-o zi va răsturna lumea."

"Poate cineva nu-și dorește atât de mult să fie iubit, pe cât își dorește să fie înțeles."
 


"Pe vremuri, un bărbat se uita la corpul unei femei şi-şi dădea seama că se trezea în el dorinţa şi cu asta basta. Dar, în ziua de azi, nu mai puteai găsi dragoste curată sau dorinţa curată. Nici o emoţie nu mai era pură, pentru că totul era amestecat cu teamă şi cu ură. Împreunarea lor fusese o bătălie, iar orgasmul o victorie. Dăduseră o lovitură Partidului; fusese un act politic."
¨¨¨°º©©º°¨¨¨¨¨¨°º©©º°¨¨¨

Serialul "Citate favorite", născut în urma unui articol publicat de mine și a discuțiilor purtate cu Zinnaida. Daca vrei sa participi tabelul de înscriere îl vei gasi pe blogul lui Zina.
Serialul are sloganul "Click&Comment Monday" !

¨¨¨°º©©º°¨¨¨Ell@¨¨¨°º©©º°¨¨¨

24 comments:

  1. Am vazut filmul si am citit "1984"... Filmul m-a "cutremurat" mai mult - poate pentru ca aveam imagini pe care creierul meu nu le-ar fi putut imagina citind... Acum, creierul isi poate imagina mai multe - intre timp ochii iau adus muuulte informatii. :)

    "Ferma Animalelor" am vazut doar filmul de animatie. Vai!!!! Ce m-am enervat cand porcul ala nesimtit l-a vandut pe cal! :)) Si mi s-a rupt inima cand l-am auzit pe magarus plangand dupa prietenul lui. :) Porci nesimtiti! Carnati sa-i faca! Pe cei din desene, evident! :) Si cat m-am bucurat cand animalele s-au unit si au invins! :)

    "Toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decat altele" - valabil si pentru oameni. ;)

    Dintre citatele alese de tine imi place cel mai mult "Si oamenii care sunt sub acelasi cer sunt la fel peste tot..."

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. In comentariul tau sunt "doua în una" .... hahahha !!!
      Eu nu am vazut filmul pentru ca daca citesc cartea înainte îmi pare filmul atat de ... plictisitor!
      Sa ai o saptamana frumoasa! Pupici, cu drag!

      Delete
  2. Ehei, abia acum Big Brother și-a luat un avânt nemaipomenit...
    Ce vizionar a fost George Orwell!

    Săptămână excelentă, dragă Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai dreptate, Orwell a fost excellent în a prevede ce se va întampla. Mai ceva ca baba Vanga.. :)))

      Zile cu soare draga Zina!

      Delete
  3. Nu stiu cum, insa nu am reusit pana la varsta asta sa citesc Ferma animalelor, desi de multe ori am auzit despre ea lucruri bune.
    Ce ma enerveaza astazi Diana, ca tradeaza prea multe din carte! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trebuia sa nu citesti comentariul Dianei ... hahaha...
      Poate ca acum o vei citi!

      Delete
  4. Am citit cartea, am văzut și filmul ”1984”. Filmul de animație ”Ferma animalelor” l-am văzut încă din primul an de după revoluție. E bine să le tot citești, să le tot vezi, unora chiar nu le-ar strica să ia aminte la ce se poate întâmpla! Cutremurător, o profeție terifiantă a lui George Orwell, o utopie ce reprezintă o viziune înspăimântătoare și obsedantă asupra lumii. Unii critici spun că deși anul 1984 a venit și a trecut, opera lui Orwell este privită de mulți ca fiind mai actuală ca oricând. Și când te gândești că romanul descrie un tablou apocaliptic al unei Londre de după un război nuclear, unde tronează un regim totalitar, nu al unui Est, unde deja se înstăpânise un regim totalitarist către dictatorial. ” Disparițiile și execuțiile fac parte din firescul acestei lumi, iar trecutul este rescris pentru a legitima crimele prezentului.” De aceea ”ciuma roșie” trebuie stârpită peste tot în lume.
    Dragă Minnie, ai un email... :)...iar eu îți doresc o săptămână cât mai frumoasă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu daca ne mai este asa de frica de "ciuma rosie" fata de atfel de "ciuma" care acum se împrastie în lume!
      Am gasit emailul!:) Saptamana minunata Mirela!

      Delete
  5. Romane ce nu vor iesi nicicand din actualitate. Din pacate ...

    ReplyDelete
  6. Pana la urma te intrebi daca aceste romane nu au fost baza de inspiratie pentru multe din evenimente ulterioare. Pe mine ma ingrozeste o idee de genul "oameni care nu au invatat sa gandeasca",
    Pentru eu continui sa cred ca in scoala nu prea se invata acest lucru si nu stiu daca este o simpla omisiune.
    Multumesc de prezentare, draga Ella.
    O saptamana frumoasa sa ai! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uneori ai aceasta impresie, dar eu nu cred ca prostia, înganfarea sau rautatea au nevoie de inspiratie...
      Multumesc si eu Suzana! Saptamana cu spor draga mea!

      Delete
  7. Bună draga mea!
    O prezentare de excepție,așa cum numai la tine găsesc,din
    păcate nu am văzut filmul!
    O săptămână frumoasă și plină de bucurii!(la mine plouă de două zile)
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga mea Elenusi! Multumesc pentru apreciere!
      Saptamana minunata! pupici si îmbratisari!
      La noi este vreme frumoasa!

      Delete
  8. foarte interesantă propunere ! citatele mi-au adus în minte,a cele timpuri când de-abia auzisem despre ''Ferma animalelor''...
    nu am reuşit să citesc ''1984'' - ar fi fost bine, mai demult !
    felicitări pentru postare 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca ai dreptate, unele carti e bine sa le fi citit ... mai de mult! :)
      Multumesc!

      Delete
  9. Cred ca toti ne dorim sa fim intelesi si sa intelegem... Ma bucur ca ai adus in discutie acel citat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intelegerea asta uneori este atat de asteptata si alteori este exasperant de neînteleasa... :)

      Delete
  10. Nici pe mine nu mă atrage politica, în mod special, dar citatele alese de tine sun tare faine, iar cartea cred că merită citită. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de apreciere!:)
      Desigur ca merita citita, este chiar faina! Despre politica vorbind ... tocmai ce am votat! :))

      Delete
  11. ...și iată încă o carte de citit. Mulțumiiiim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu mare placer Marta! Multumesc de vizita! :)

      Delete
  12. Am citit cartea in liceu. Stiu ca m-a curentat atunci...
    Girl, ne asemanam la gusturi! :)

    ReplyDelete