Friday, 17 February 2017

Placinta cu cartofi


Pe site-ul www.e-retete.ro am gasit cum sa fac placinta cu cartofi! Stiu ... nu este o reteta "de dieta" dar ... who cares? Asa ca am trecut la treaba si ce a iesit ... a fost o bunatate!
In reteta respective scria ca placintele pot fi servite cu mujdei de usturoi, sau daca nu va place mujdeiul (asa ca mie!)  puteti sa le serviti unse cu smantana si apoi presarate cu cas razuit.
Eu le-am lasat la libera alegere ...


Pentru aluat aveti nevoie de:

500 gr faina alba
300 ml apa calduta
1 pachet drojdie proaspata de 25 gr (sau un plic drojdie uscata)
2 lingurite sare
1 lingurita zahar

iar pentru umplutura de:


1 kg cartofi
6-7 linguri ulei
piper
sare



Se face maiaua din drojdei, zahar si putina apa calduta, apoi se framanta aluatul din toate ingredientele pana devine elastic si se desface de pe maini. Eu sincera sa fiu l-am dat in seama masinii mele de facut paine. Apoi se lasa la crescut cel putin o ora. Eu nu pun niciodata sarea in maia ptr ca nu mai creste bine aluatul.

Curatam cartofii si îi taiem în cubulete dupa care îi punem la fiert. Cand sunt gata îi scurgem de apa si îi sfaramitam asa ca pentru piure. Se adauga încet uleiul pana ce se leaga cartofi, condimentam cu sare si piper din belsug pentru ca piureul sa fie picant. Eu am pus si un pic de boia de ardei afumata! Asa pentru gust doar! 😅


Se înfaineaza masa de lucru si se rastoarna aluatul pe ea. Se împarte aluatul în doua, apoi fiecare bucata iar in doua si apoi fiecare din cele 4 bucati iar in doua, obtinem astfel 8 bile de aluat aproximativ egale.


Se întinde fiecare bucata de aluat foarte subtire, iar pe jumatate se aseaza 2 linguri de umplutura (piureul condimentat). Aduceti cealalta jumatate de aluat peste cea cu umplutura si apasati cu degetele la capat sa sigilati umplutura. Mai intindeti putin cu sucitorul placinta obtinuta, aveti insa grija sa nu iasa umplutura afara!



Se prajesc într-o tigaie anriaderenta în care ati pus în prealabil ulei, aproximativ de un deget! (degetul sa fie pe orizontala nu pe vertical 😅).


 
Daca cumva se formeaza basicute care au tendinta de a se umfla întepatile cu furculita. Eu le-a, scos pe farfurie si asa cum am mai scris (ptr ca mie nu-mi place mujdeiul) mi-am lasat cosortul sa aleaga cu ce vrea sa le manance!

 
Pofta buna!

 

22 comments:

  1. Bună draga mea!
    O rețetă ușoară,aluatul l-am mai făcut,umplutura nu,am notat și
    o voi încerca și eu,mulțumesc!
    Cred,că merge și fără ulei!(doar coaptă în tigaie).
    Îți doresc un weekend frumos și cald!
    Pupici cu drag și îmbrățișări!

    P.S.Sunt bine,dar știi că îmi e dor... de cineva!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu sunt sigura ca merg fara ulei, dar oricum eu folosesc doar ulei de masline!😅
      Cred ca va trebui sa te "obisnuiesti" cu acel dor ... asa e viata! Imi pare rau pentru tine!
      pupici draga mea Elenusi! ♥

      Delete
  2. Mmm, o minunăție! Ușor și gustos! Abia aștept să fac și eu, deși... o să cam tragă la cântar. Dar, vorba ta, cui îi pasă?! ☺

    Numai bine, dragă Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum depinde si de cate ori "pacatuim" Zina draga! Dar stii ce am citit undeva... în weekend caloriile nu conteaza! 😅

      Sfarsit de saptamana placut!

      Delete
  3. Langose. Asa le zicem in Banat. De obicei cu umplutura de branza si marar, dar variatiile sunt infinite. Bravo, gospodinei !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama mea le zicea "Langosi" la alea umplute cu gem!😅
      Multumesc!

      Delete
  4. Si mama zicea langosi la cele cu branza sarata :)))ce bube eraaaau!
    In zilele cu post le facea umpluta cu varza calita
    Si asta era de obicei in weekend sau vineri seara! :)
    Numai bunatati faci tu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai luat drojdie? Cand te apuci de treaba? :))
      Or sa-i placa si lui Mogaldel si cand va fi mare va spune ... "Si mama facea!" :))

      Delete
    2. Am luat drojdie proaspata :))
      Fac in weekend, ca mama :))

      Delete
    3. Sa nu uiti sa faci fotografii... ok? >:d<

      Delete
    4. Pai cum, tb sa si demonstrez ca nu ma pricep? :)))

      Delete
    5. Ai mai, nu fi rea! Cine a zis ca nu te pricepi? ♥

      Delete
  5. Si eu tot de langosi cu brinza si marar le stiu. Minunate la gust !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am tot cautat si indiferent cum le numesti, aluatul este acelasi, doar umplutura variaza! Asa este, sunt foarte gustoase!

      Delete
  6. Nu am mai făcut de multă vreme. Iată că aveam nevoie de un impuls. Merci,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu mare placere! Intotdeauna sunt un deliciu aceste placinte! :)

      Delete
  7. Placintele sunt slabiciunea mea! Cu varza, cartofi, branza, verdeata, fructe... numa placinte sa fie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai, ai, ai, ... si le mananci numai în weekend pentru ca atunci nu se numara caloriile! :))

      Delete
  8. Pfuuu! Foamea tocmai mi-a dat un pumn in stomac! :)) Ce pofta mi-ai facut! Nu pare complicata reteta si ma gandesc sa umplu putin bucataria cu faina - sper sa-mi transform si gandul in practica (sa fac placinta, nu sa imprastii faina in bucatarie. :) Pana una-alta o sa ciugulesc ceva.
    Ziua faina sa iti fie! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahha.... mi-ai adus aminte de-o întamplare cu faina în bucatarie ... na ja, în casa... cu ale mele loaze cand erau mici! :)))
      Ai grija cu apa, uneori este mai putina nevoie decat 300 ml, începe cu 250 ml si vezi ce se întampla pe parcurs.
      pupici si spor la placinte! ♡

      Delete
    2. Am venit sa-ti spun ca au fost foaaaarte gustoase!! Deeeelicioase! Am mancat doua pe nerasuflate si m-am saturat pentru o juma' de zi! Mai am de mancat una cu mujdei, sa vad cum e. :)) Dar v-a trebui s-o incalzesc in prealabil - inca ma simt satula, si-am mancat pe la ora 17.
      Oh! Sa nu uit! :)) Am "pacalit-o" pe mami sa le faca (n-au fost tocmai picante pentru ca numai eu sunt amatoare de foaaarte picant pe aici). :) Putea sa faca si mai picante si mai puţin picante - pentru fiecare, dupa gust, dar ei nu-i spun asta. ;)
      Am avut spor la mancat! :)
      Pupici! <3

      Delete
    3. Ma bucur ca au fost bune! Noi le-am facut mai picante dar oricum sunt excelente si foarte satioase! :)
      pupici Diana!

      Delete