Wednesday, 22 February 2017

Maramures - Cascada Cailor

Trebuie sa va fac o marturisire! Salajul si Maramuresul sunt judetele mele de suflet! In afara faptului ca sunt îndragostita de portul popular din aceste regiuni, îmi plac si multe locuri frumoase de acolo. Despre Castrul Roman Porulissum, v-am povestit deja în postarea de aici.
Straiul popular frumos, care este purtat cu mandrie înca in zile de sarbatoare si natura parca a vrut sa rasplateasca acesti oameni frumosi, daruindu-le locuri frumoase, rupte parca din rai, locuri pe care daca nu le-ai vedea nu ti-ar veni sa crezi ca exista. Cred ca am sa scriu o serie de articole despre aceste locuri dragi mie si care poate vor deveni si locuri dragi voua! Le voi intitula "Plai de dor ... Romania mea draga"! Ma întreb destul de des de ce Romania nu poate fi o tara normala si de ce trebuie ca o mare multime de romani sa fie plecat în pribegie, dupa cum se spune, pentru a putea trai un trai decent! De ce? Dar sa revin la postarea de astazi si sa nu ma îndepartez prea mult de subiect pentru ca nu vreau nici macar un bob de politica în postarea mea sau în comentariile voastre!!! Oké? Astazi mergem în Maramures.

 
La Borsa, sau orasul celor trei munti cum îl numesc locuitorii de acolo pentru ca aici se intalnesc trei munti, Munții Rodnei, Munții Maramureșului  și Munții Țibău este o cascada...  Este una dintre cele mai inalte caderi de apa din Romania, mai precis Cascada Cailor. Acolo este un loc de vis, de o frumusete aprope stranie si locul unde s-au nascut o multime de legende.

Aflata la o înaltime de 1300 de metri cascada ofera niste peisaje paradisiatice.
Situata pe versantul nordic al Muntilor Rodnei,  Cascada Cailor  are o cadere de apa de peste 90 de metri, in trei trepte, al carei debit variaza in functie de ploi si topirea zapezii de pe versantul Rezervatiei Piatra Rea.

 
De unde vine numele cascadei? Poate sa fie sunetul apei care atunci cand se sparge in hau suna a ropot de copita, ar fi pitoresc si poetic sa fie asa, si totusi povestea acestui loc binecuvantat de natura este una foarte trista.
Conform legendei, Muntele Piatra Rea datorită păşunilor sale întinse era locul preferat al localnicilor pentru a ţine din primăvară până în toamnă "stavele" (hergheliile) de cai. Insă acest rai al cailor nu era chiar aşa de liniştit. Din când în când ursul incerca să îşi găsească o pradă uşoară din zecile sau chiar sutele de cai de pe munte. Însă într-un loc deschis şansele ursului erau slabe. Aşa că ursul de obicei încerca să incolţească cai deasupra prăpăstiilor de la actuala Cascada a Cailor. Aici sărmanele animale nu aveau altă soluţie decât să se arunce în hău, astfel ursul având câştig de cauză. Într-o noapte întunecată, fără vizibilitate şi cu o furtună de proporţii, ursul a venit din nou să îşi aleagă o pradă. Speriaţi de fulgere şi de atacul neaşteptat al ursului, animalele au luat-o la goana, direct spre prăpastie. Unii dintre ei au scăpat dar o mulţime de animale au căzut în prăpastie, ursul alegându-se după spusele localnicilor cu vreo 15 cai. De atunci localnicii marcaţi de eveniment au început să foloseasca numele de Cascada Cailor. Dar nu numai cascada a primit acest nume. Muntele se numeşte Muntele Cailor, circul glaciar a fost denumit Podul Cailor iar pârăul care se prăvăleşte jos pe abrupturi se numeşte Izvorul Cailor.


Sper ca va placut plimbarea de astazi! Daca ajungeti în regiune nu ezitati si urcati sus pe munte! Veti avea o priveliste de vis!
Sursa informatiilor aici,

 

16 comments:

  1. Tu ai spus despre ele mai frumos decat as putea spune, asa ca scriu: subscriu! Frumoase locuri! Le tot vad, in poze, in filme... :)
    Extra cascada. Poza imi place tare mult - poate datorita faptului ca sunt norii asa de jos?! :)
    Multumesc pentru drumetie.
    Ziua buna sa iti fie! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt asa de frumoase locurile Acela ... Poate vei ajunge vreodata pe acolo!
      Pupici Diana, sa ai o zi minunata!

      Delete
  2. Bună draga mea!
    Superbă cascada și filmulețul,avem o țară tare frumoasă,mulțumesc
    pentru plimbarea oferită!(măcar prin poze îmi cunosc țara).
    Îți doresc o zi însorită și plină de zâmbete!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt unele peisaje atat de frumoase în Romania, este mai mult ca în povesti pe acolo!
      pupici si îmbratisari Elenusi!

      Delete
  3. Am citit despre Cascada Cailor si tare mi-as dori sa o vad pe viu. Un concediu in Maramures ar fi perfect :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie îmi spui ... Eu am cateva la active dar tot mai vreau!😅

      Delete
  4. Multumesc de drumetie. A fost perfect!
    Pe viu ar fi si mai si! :D
    O zi minunata sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai sincera sa fiu, tu esti mult mai aproape de acele locuri decat mine ...
      Numai bine îti doresc! <3

      Delete
  5. Ce sa-ti spun ca nu am ajuns? Degeaba le stiu din povesti,daca ochiul nu vede si urechile nu aud susurul apei,e rusinos pentru mine.Poate mai apuc sa vad cat mai mult, din cat imi doresc,in asta viata.Numai bine,draga mea si la cat mai multe drumetii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana tate sa ai Buni draga, poate vei ajunge si pe acolo!
      Cum mai fac o drumetie cum te iau cu mine! :)

      Delete
  6. Minunate locuri mai sunt în țara noastră!

    O zi cât mai bună! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa ziceam si eu!

      Multumesc ptr vizita! :)

      Delete
  7. Mi-e total necunoscuta zona Maramuresului.
    Ce bine ca iti faci tu temele si asa mai aflu si eu de una alta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai acolo e ... stii tu! 😅 De aia cunosc zona!

      Delete
  8. Superba postare si imagini! M-ai convins, o sa mergem si noi pe aici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti-a placut drumetia mea! :)

      Delete