Sunday, 5 February 2017

Cum miroase fericirea?!

 Ralph Waldo Emerson spunea "Fericirea este un parfum pe care nu il poti pulveriza pe cineva fara ca sa nu ajunga si pe tine". Oare? Asa sa fie? Desi se afla tot timpul langa noi, ascunsa in cele mai marunte lucruri, întreaga viata suntem in cautarea fericirii. Trecem adesea pe langa ea si n-o observam dar cand, în sfarsit o gasim ne putem simti împliniti pe deplin daca nu o împartasim cu cei din jur? In anumite momente cu toti am fost si suntem fericiti. Si totusi, daca ar fi sa descriem senzatia aceea ce ne umple sufletul, cum am face-o?! Cum miroase fericirea?! V-ati intrebat vreodata? Captata in mijlocul unei adieri delicate, aceasta floare de vis "fericirea" exprima aceeasi idee ca si parfumul cand se imprastie in aer: fericirea este trecatoare, bucurati-va din plin de ea, inainte sa dispara!Cred ca de primul parfum de care îmi aduc aminte si care ma facea fericita era parfumul mamei mele. Care copil nu e fericit cand îsi simte mama aproape? Parfumul ei de lavatica îl am si acum "în nari" Daca mai si închid ochii devine aproape real! Ma refer la parfumul "Lavanda Tripla". Nu stiu istoria lui, dar stiu ca ma facea fericita!
 
 
Era primavara, era cald si soare, iar eu îmbracam rochia de mireasa! Fericirea era la ea acasa si mirosea a "Parfum de violete"  sau mai exact V"70"! Mai tineti minte? Erau sticlute acelea mici si care erau vandute cu violete mici artificiale, ambalate în plastic transparent. Cred ca erau produse ale intreprinderii de cosmetice Miraj, dar parfumul mirosea dumnezeieste! Cred asa cum se zice "mancam" si pe paine acel parfum, pana si sapunul din baie mirosea a violete, cred ca la un moment dat si perna pe care dormeam. Pe vremea aceea nu era importanta marca era important sa fii fericit! Si eu eram!
 

 
Dar vremea a trecut si fericirea a venit dupa o perioada mai dificila cu un parfum de marca, o surpriza pe care am primit-o de la sotul meu. Parfumul Le Jardin, de la Health & Beauty Focus introdus pe piata în 1983, îl pot cumpara si acum! Este un parfum atemporal pentru o inima romantica, asa cum o am eu. Nu pot spune decat ca ... lasa romanta sa înfloreasca! Nici nu pot sa descriu cat de fericita am fost atunci cand l-am primit!
 
 
 
Si iar a zburat vremea si desigur am primit un alt parfum, "Saphir" de la Boucheron. Poate din cauza ca sticluta si cutia parfumului au culoarea albastra, o culoare rece, dar pe care eu o iubesc, am fost convinsa ca ma va face fericita acest parfum...... si am fost! Notele de top sunt mandarine, portocale, piersici albe și cardamom; notele de mijloc sunt magnolia, scortisoara, iasomie si heliotrop, notele de bază sunt chihlimbar, mosc, benzoin (tămâie din Java) si vanilie. Cum sa nu emane fericirea?

Apoi am fost din nou fericita cand am descoperit raiul.... cel de pe pamant si care se numeste "Eden" de la Cacharel.... Lansat de casa Cacharel in 1994, Eden este clasificat ca fiind un parfum revigorant, oriental si floral. Dupa cum sugereaza si numele acest parfum este unul ceresc, delicios si senzual cu un miros ametitor. Acest parfum este creat dintr-un amestec de condimente orientale si note florale, cu o prospetime rece datorita notelor acvatice date de floarea de lotus care vin in perfecta armonie cu amestecuri de portocale, flori de mimoza si frunze de patchiuli, mandarine, bergamota, iasomie, trandafir, cedru, lemn de santal, boabe de tonka, piersica, lamaie, mimoza, ananas, tuberoza, lacrimioare. O adevarata gradina a fericirii!


Asa cum vedeti viata mi-a dat multe parfumuri, pe unele din ele nici nu le-am numit aici pentru ca nu cred ca nu au atins "fericirea" dar m-asi îtinde prea mult în povestirea mea! Dar cred ca nici un parfum din cele pe care le-am descris mai sus nu au atins "fericirea maxima"! Stiti care este pentru mine parfumul ideal, cel care ma face sa ma simt bine, sa ma simt relaxata si ocrotita dar mai presus de orice pe lumea asta sa ma faca sa ma simt iubita?

Parfumul care face clipa sa fie suspendata. O raza de lumina care se aseaza instantaneu in mijlocul inimii, o emotie fulgeratoare, o claritate fara umbre sau cea mai mica urma de indoiala: fericirea care ma invadeaza.

Este "parfumul" sotului meu......
 
Acest articol a fost de mine postat în 2013, pe blogul vechi în "Clubul condeielor parfumate", rubrica ce se pare ca a apus ... Ce ma facut sa repostez acet articol? Nu stiu exact, poate dorul de un parfum vechi pe care nu-l mai gasesc sau poate am fost inspirata de un parfum nou pe care tocmai l-am cumparat! Da, stiu ca ma veti intreba... care? Ramane secret deocamdata ... 😉

Acum zic si eu ca si Diana în unul din articole despre filme, cred ca îmi este dor de "Clubul condeielor parfumate" initiat de Mirela!

💝

20 comments:

  1. Bună draga mea!
    Frumoasă descriere,am și uita de ”parfumul de violete”,de ambalajul lor,de
    Miraj,de Farmec,etc.Ești o romantică incurabilă și mă bucur pentru tine că
    ești fericită și ai aceste parfumuri superbe!(din păcate eu nu le am)
    O duminică plină de frumos și miresme de lavandă să ai!
    Pupici,îmbrățișări cu drag și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elenusi! Cred ca ai dreptate, sunt 'incurabila'! 😅
      Parfumul de lavanda este înca asa de 'proaspat' în amintirile mela ...
      Imbratisari si duminica placuta! pupici!

      Delete
  2. Deci nu e un parfum de cafea! :)))
    Imi place teribil postarea asta! :)
    Si care era parfumul secret?

    Eu inca imi caut parfumul perfect, am cateva preferate doar.
    Insa toate le compar cu aroma unui moment: ii facusem baita lui bebe mic si mirosea a uleiul ala de bebelus de la Mustela, Vlad venise langa noi, cu o umbra de 1 million de la Rabanne, eu aveam o urma subtire de Miss Dior, camera mirosea a bebelus si a fericirea noastra.
    Ceva asa caut, dar nu gasesc in sticlute.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu este de cafea pentru ca am citit postarea ta dupa ce am publicat asta! 😅
      Cred ca fericirea nu vine la sticluta, dar cred ca unele 'sticlute' pot sa aduca un pic de fericire! ♡

      Delete
    2. Da da, de aia inca mai caut parfumul perfect la sticluta ;)

      Delete
    3. Fericirea este langa tine, dar este ambalata altfel ... 😅

      Delete
  3. Eee.. Clubul condeielor parfumate! :) Cum mai cautam cuvinte - si parfumuri! :) Era frumos!
    Parfumurile mi-au placut de cand ma stiu - le foloseam pe ale mamei, dar dadeam ca Pacala! :)) Mai apoi am invatat cum sa le folosesc. :) Eu am doua parfumuri preferate - de ani de zile: Opium (YSL) si Magie Noire (Lancome). Am senazatia ca aceste parfumuri ma imbraca in... armura, ca nimic rau nu ma poate atinge si pot reusi totul cand le folosesc. Nu se intampla chiar asa! :))
    Parfumurile invioreaza, ne fac sa zambim subtil... Dar fericirea o simt orice ar fi - e ca o "scanteie", ca un taciune incins ascuns in cenusa...
    Ei! Gata, ma opresc. :) Imi place mult postarea - a dat cep butoiului cu amintiri. :)
    Iti doresc, cu drag, duminica frumoasa! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie 'Eden'(Cacharel) nu-mi lipseste din casa, desi intre timp au aparut si alte parfumuri, dar zic si eu ca tine... parca ma îmbraca, ma întareste, ma ajuta sa fiu sigura pe mine... 😅
      Da, sigur am dat cep butoiului ptr ca am inceput sa recites o parte din 'povestile" de atunci ...
      Aoleo Diana, îmbatranim! Vorbim deja cu 'era frumos', mai avem putin si o sa zicem 'pe vremea noastra..' ... Asa cevaaa...😅

      pupici si dupa amiaza placuta!♡

      Delete
    2. :))) Imi tot spun: cand voi ajunge sa folosesc expresia "pe vremea mea..." ma ascund! :))
      Seara frumoasa! Pupici! <3

      P.S. Ai 155 de sticlute de parfum in colectie?! :) Uau! Super colectie! Mie nu mi-a dat prin minte sa le colectionez - si am destule colectii fel de fel. Ce tolomaca sunt! Am fost! :)

      Delete
    3. Nu cred ca o sa ajung sa spun asta pentru ca din cauza evenimentelor, pur si simplu am sa uit cum a fost ... pe vremea mea! 😅

      ps. de unde ai ajund la cifra aceea de sticlute? Am ceva dar nu asa de multe! 😅 Dat sti ce am, o sticluta (goala) de parfum a mamei mele... ♡

      Delete
  4. Primele doua poze m-au cucerit! Colectionez sticlute de parfum si alte mici minunatii, iar ale tale m-au impresionat.

    Mi-a placut sa citesc postarea aceasta, precum si metafora fericirii ferecate intr-o sticluta. Vorba aia, esentele tari, se tin in recipiente mici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cata dreptate ai ... esentele tari se tin in sticlute mici ... eu am doar 155 hahahahahaha...

      pupici!<3

      Delete
  5. Cu postarea asta mi-ai deschis si mie amintirile. Când am văzut sticla de Lavanda Triplă mi-am amintit ca asta era parfumul nelipsit al tatălui meu care îl folosea dupa bărbierit. Tata mi-a dat o sticlă din asta sa-i duc cadou de 8 Martie profei de lb.româna care îmi era şi dirigintă, când l-a văzut mi-a zis intrigată: "dar ăsta nu e parfum de damă, e bărbătesc. Mama folosea apa de colonie Doina. Bunica de la ţară ma ruga mereu când plecam la Bucureşti să nu uit când vin data viitoare sa-i aduc "odicolon" !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha ..."odicolon"! Eu aveam un unchi foarte în varsta care folosea expresia asta...
      Astazi chiar am dat cep butoiului cu amintiri... nu numai pentru voi, ci si pentru mine!

      Delete
  6. Amintirile sunt strans legate de mirosuri. Si se pare ca memoria le pastreaza mai ales pe cele placute :)
    Stiai ca felul in care ne alegem perechea e strans legat de "parfumul" celuilalt ? Feromonii dicteaza subconstientului :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banuiam eu ca si mirosul te ajuta sa intrii în "saptamana chioara", nu de alta dar eu nu am iesit înca... 😅😅😅
      Ce bine ca "pastram" doar mirosurile placate în amintiri, desi uneori ... 😅

      Delete
  7. cum miroase fericirea?...cred ca a mare, a soare, a nisip, a nori, a flori, a gaze, a pasari, a fructe, a iarba, a ciocolata, a....pot sa-ti zic pana maine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mai zi Coco, ca tare bine le zici! 😅

      Delete
  8. fiecare are un parfum pentru fericire ! pentru mine, fericită am fost când am regăsit, din întâmplare, parfumul folosit de mama adoptivă a mămicuţei mele - pentru mine fiind cea mai apropiată de copilăria mea !!! când am resimţit acel parfum, am retrăit copilăria fericită, fără griji şi plină de întâmplări atât de plăcute trăite în curtea bunicilor !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parfumul poate uneori sa aduca cele mai frumoase amintiri!
      Si eu am cea mai vie amintire despre mama ... parfumul ei ...

      Delete