Monday, 13 February 2017

Citate dintr-o carte (7)

 
Dragostea apare în viaţa noastră atunci când ne aşteptăm mai puţin, atunci când nici nu visăm. Apare din senin şi are nevoie doar de un moment pentru a ne da viaţa peste cap şi pentru a schimba cursul acesteia.
Am zis ca daca maine este Valentine's Day, sa fac pauza la "Coliba Unchiului Tom" si sa scriu ceva din Mihail Drumes , mai précis "Scrisoare de dragoste"
Mihail Drumeș (n. Mihail V. Dumitrescu, 26 noiembrie 1901, Ohrid, Macedonia - d. 7 februarie 1982, București) a fost un dramaturg, nuvelist, realizator de proză scurtă și romancier român, foarte popular in perioada interbelică. (mai multe detalii aici)
 
Un băiat şi o fată se întâlnesc, se iubesc şi se iau". Ea este o tânără frumoasă şi inteligentă. El este un tânăr cu o inteligenţă ascuţită, ambiţios (ca toţi protagoniştii romanelor lui Drumeş), care doreşte să îşi depăşească condiţia. Cum poate face acest lucru? Punând mâna pe o fată cu o situaţie materială extraordinară. Dar cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, Dinu ajunge să o cunoască pe frumoasa Anda.

Fiecare personaj are o poveste bine conturată în spate, dacă Dinu este copil de țăran în căutarea emancipării, Anda este o orfană adoptată în adolescență de directoarea școlii la care aceasta învăța. Hazardul îi apropie, întâlnirea întâmplătoare din tren nu rămâne singura, și altele se mai ivesc, lucru care îi motivează să formeze un cuplu. Dorința cea mai mare a lui Dinu este da a o avea pe Anda -alintată Ghiocela- mai ales ca amantă. Principiile fetei sunt însă mult mai puternice decât ar crede acesta, și, pentru a avea parte de Ghiocela, Ivar (porecla dată lui Dinu), se va însura cu ea.
"Dacă-ți pierzi cinstea, o pierzi pentru todeauna." Conștientă și foarte lucidă, deși plină de imaginație, Ghiocela îl supune pe Ivar unor jocuri de seducție menite să îl păstreze lângă ea.
"Mă obsedează mereu gândul de a-l încătușa prin vraja dragostei, fiindcă mă tem, să nu se sature prea repede de mine. Dacă m-aș oferi bărbatului meu la cerere, fără preliminariile mele ocrotitoare, aș culege prea curând toate roadele sațietății. Ce vrei, am început să devin femeie." Cu toate aceste tertipuri, Dinu se lasă pradă lăcomiei și speră să destrame căsătoria cu Anda pentru a se însura cu o tânără bogată de viță nobilă.
"Credeai că eşti stăpânul lumii, ţinând globul în palmă, cu muşchii abia tresărind? Te-ai înşelat şi te-ai năruit în ţărână cu toată voinicia ta. Şi uite, lumea merge mai departe fără tine, aşa cum va merge întotdeauna, fără a se sinchisi de nimeni şi de nimic, soarele răsare la fel cum face de milioane de ani şi milioane de ani, şi toată această mecanică se repetă regulat şi tăcut, până în vecii vecilor."


Cartea este plină de răsturnări de situație, mustrări de conștiință nu prea avem din partea lui Dinu, doar la final... cu toate acestea, inima Andei este măcinată de frământări. Aflăm aceste lucruri din scrisorile pe care tânăra le trimite unei prietene - Fulguşor mică şi dragă- căreia Anda i se destăinuie în fiecare moment de cumpănă.


"Certitudinea asupra sentimentelor bărbatului constituie pentru o femeie o sursă de acțiuni dictatoriale, menite să frângă echilibrul sănătos dintre sexe, pe care numai îndoiala îl dă."


După cum spune şi titlul celei de a treia părţi, "dragostea călcată în picioare se răzbună, iar cel ce a călcat greşit pierde totul". Ca toate romanele lui Drumeş, şi acesta prezintă o iubire care merge dincolo de moarte, care se consumă în eternitate, o iubire care distruge vieţi atunci când este ciobită de ambiţii prosteşti. Mi-a plăcut personajul Anda, ca toate protagonistele drumeşene, este o fată frumoasă, inteligentă, puternică şi care ştie să transforme iubirea în cel mai pur, puternic şi frumos sentiment. Din păcate, realitatea noastră prezintă mulţi tineri şi tinere precum Dinu, care-şi distrug viaţa alegând în funcţie de contul din bancă şi nu de ce le dictează inima. Poţi încerca să te bucuri de lucruri materiale, dar fericirea adusă de ele este anulată de absenţa iubirii!
La Zinnaida pe blog gasiti mai multe citate!

*♡*.¸¸.*☆Ella☆*.¸¸.*♡*

26 comments:

  1. Excelente alegeri, dragă Ella! Potrivite și cu momentul, dar și cu realitatea zilelor noastre.

    Îți urez o săptămână plină de frumusețe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de apreciere Zina!
      Asa cum am mai spus Drumes este slabiciunea mea!:))

      Si saptamana ta sa fie excelenta! <3

      Delete
  2. uite ca acest roman al lui Drumes mi-a scapat...
    o sa-l caut pentru ca am o slabiciune pentru atmosfera romanelor lui Mihail Drumes, multumesc ca mi l-ai semnalat :)

    pup Ella, plina de dragoste sa-ti fie saptamana! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am aceasta "slabiciune"! :))

      pup si eu Pandhora, saptamana frumoasa!♥

      Delete
  3. Spre deosebire de "Invitatie la vals" acest roman il am in amintire ca o boare. Citind cele scrise de tine ma gandesc la atmosfera si tristetea in care se deruleaza viata personajelor (tristetea e sentimentul care ramane).
    Cred ca romanul descrie viata multora dintre semenii nostri - care au fost, care sunt si care vor fi.

    Iti doresc, cu drag, o saptamana minunata! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu una l-am asemuit cu "Ion" al lui Rebreanu... Cica sa nu fugi dupa doi iepuri ... :))
      Si saptamana ta sa fie minunata draga mea! pupici!♡

      Delete
  4. Are Drumeș acesta niște personaje și niște povești... de mi-e teamă să-l citesc. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exact asta simt eu pentru "Pe aripile vantului" concluzia: de gustibus non est disputandum ... :))

      Delete
  5. Bună draga mea!
    O încântare să citești cărțile lui Mihail Drumeș,
    mulțumesc pentru superba lectură!
    Mi-a plăcut și acest citat”Nu pot uita visul pe care l-am trăit împreună. Numai trezirea din vis aş vrea s-o uit.”
    O săptămână plină de frumos și iubire îți doresc,draga mea!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca si tie îti place Mihail Drumes!
      Draga ,ea dragga, sper ca esti bine acum!
      pupici si o saptamana fantastica îti doresc!

      Delete
  6. O alegere inspirata :D
    Iubirile dureroase sunt mai rare in zilele noastre. Acum se renunta repede la idea de cuplu, la casatorie, la principii... Pacat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este, acum se pun mai greu bazele unei familii, mare pacat!
      Saptamana frumoasa iti doresc!:)

      Delete
  7. Multumesc de recomandare, draga Ella!
    Oricum, in ultimul timp m-am cam departat de astfel de scrieri. Poate e de vina varsta! :D
    O saptamana minunata sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. De ce te-ai departat de aceste carti? Din cauza varstei? Suzana draga, dar noi citim nu dupa criteriul vastei ci dupa cum ne spune inima! :))

      Si saptamana ta sa fie fantastica!

      Delete
  8. Inca o carte draga mie! Ma bucur ca te-am descoperit, imi face mereu placere sa citesc ceea ce scrii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice to meet you too! :))
      Se mai întampla sa sa nu fim pe aceeasi lungime de unda uneori, dar asa e viata! :))

      Delete
  9. Dragă Ella, m-am întors în timp...Ivar! Ghiocela! Era o vreme când pluteam, nu umblam, atât eram de ușoară, și nu doar la trup. Când gându-mi zbura și inima-mi zburda, iar iubirea era, cred, mai prețuită decât...iubitul!
    Înțelepte citate ai ales, mă bucur că am trecut pe la tine! Să ai o săptămână frumoasă! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti-a facut placer alegerea mea Mirela draga!
      Si saptamana ta sa fie minunata!

      Delete
  10. Gusturile nu se discutå... eu prefer povestile cu final fericit, iar cand primesc cate un rezumat care-mi laså impresia unui final fericit si gåsesc opusul 😡 ... nu-mi stricå doar ziua, dar si cheful de citit imi dispare pt. 2-3 såptåmani. In vacanta de Cråciun am primit o carte, cu sfarsit nedefinit si pe la jumåtatea cårtii cand s-au intamplat numai lucruri rele mi-a dispårut si cheful de a o finaliza 🤔🤣 Tråim intr-o lume nebunå unde ori la TV, ori din ziare citesc numai de oribilitåti, måcar atunci cand må relaxez vreau ceva care så må bucure. Si povestea " ta", incepuse promitåtor, dar se terminå 😫 De aceea nu-mi suna cunoscut scriitorul 😅
    Numai bine 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai dreptate! Gusturile nu se discuta si daca pe lumea asta ar fi numai carti cu sfarsit fericit ... înseamna ca viata ar fi roz! :))
      Zile senine iti doresc, cu happy end! :))

      Delete
  11. Pacat ca unii oameni inteleg prea tarziu sau niciodata ca lumea nu se invarte in jurul lor, ca nu ei sunt miezul, ca soarele rasare la fel de frumos cu ei, ca si fara ei. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, chiar asa este! Unii chiar se cred buricul pamantului! 😅

      Delete
  12. Excelentă prezentare, citate bine alese. Dorință de a citi cartea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multimesc de apreciere! Cred ca a ajutat faptul ca imi place autorul! :))

      Delete