Sunday, 15 January 2017

Lalele, lalele ...

 
Sâmbătă, pe data de 21 Ianuarie se va sarbatori din nou, Ziua Națională a Lalelelor. Asa se va inaugura deschiderea unui nou sezon a lalelelor pe Dam în Amsterdam. Cultivatorii de lalele vor încearca sa creeze o gradina gigant cu 200.000 de lalele în culori diferite. De la ora 13:00 toată lumea va fi liberă să-si culeaga un buchet de 20 de lalele. Este de așteptat ca în jurul orei 16:30 totul sa fie cules! Tema Zilei Naționale a Lalelelor din acest an va fi Dutch Design. Lalelele fiind la fel ca si design-ul olandez o carte de vizită a Olandei pentru întreaga lume, iar aceasta se va reflecta în felul cum vor fi aranjate.
Începand cu 2012, cand sa sarbatorit pentru prima data Tulpendag (ziua lalelelor) în fiecare an în a treia sâmbătă din luna ianuarie, Dam-ul se transforma într-o adevarata gradina.. Până la sfârșitul lunii aprilie (aproximativ 100 de zile) lalelele olandeze vor fi disponibile pe scară largă, în mai mult de 1.000 de specii. De la galben strălucitor la purpuriu închis în formă de crin sau franjurate, bicolore sau cu flori duble. Tulpendag este o inițiativă a producătorilor de lalele olandezi. Împreună cu familia, prieteni și voluntari ei vor aranja "gradina" pe Dam.
Sâmbătă va fi introdusa o noua lalea, denumita Spinoza. Dupa cum anunta organizatorii este vorba de un noi sort de lalele de culoare mov, facut de gradinarul Sam Veldboer. Numele lalelei a fost ales de municipalitatea din Amsterdam ca să onoreze pe "unul dintre cei mai mari gânditori europeni".

Nu aveti oportunitatea de a veni la Amsterdam, dar sunteti în Olanda? Nu vă faceți griji! În afara faptului ca evenimentul se desfasoara pe Dam, începutul unui nou sezon de lalele este sărbătorită în toată Olanda. Multe dintre florari organizeaza începand cu 21 ianuarie "Săptămânile Nationale ale Lalelelelor" cu acțiuni speciale. Cred ca anul acesta sarbatoarea se va tine "în zapada" dupa cum anunta meteorologii, dar nu-i nimic, nimic nu ne poate strica bucuria de a culege un buchet de lalele proaspete! Cine stie... poate ne vedem pe Dam! :))

 
 
 

 
Sursa fotografiilor este aici.
 
 

22 comments:

  1. Devreme incepe sezonul lalelelor :)

    ReplyDelete
  2. Bună draga mea,Ella!
    Wow,ești o fericită că te afli acolo,și eu visez să mă plimb câteva ore
    pe un câmp de flori..!
    O duminică frumoasă și o săptămână plină de bucurii îți doresc!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu daca am sa ma aflu acolo ...
      Prefer sa ma plimb prin Keukenhof, dar trebuie sa mai astept sa se încalzeasca vremea! :))
      pupici Elenusi, seara faina!

      Delete
  3. Replies
    1. Este frumos cand esti înconjurat de flori! Mai uiti de una, alta ... :)

      Delete
    2. Daaaa...
      stii ca in copilarie preferam lalele? Si acum daca ar fi sa nu cost asa mult..as umple casa de lalele ;p

      Delete
    3. Costa mult? Aici au aceleasi pret ca si florile celelalte, nu este diferenta. Mai ales in supermarket, sunt cele mai ieftine.

      Delete
    4. Iarna sunt scumpe da, si sunt aduse putine buchete..vara ma rasfat si eu..

      Delete
    5. Acum depinde ce intelegi tu prin "vara" pentru ca sezonul lor dureaza pana in mai. ☺

      Delete
  4. o postare cu un subiect delicat - trăieşti într-o lume ce iubeşte florile, în special laleaua !!!
    îţi doresc, cu drag, să culegi cât mai multe lalele proaspete !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, aici intradevar florile sunt iubite!
      Nu cred ca voi ajunge in Amsterdam, dar mai este pana sambata... :))

      Delete
  5. Esti o fericita in privinta florilor,indiferent de soi si culoare.Numai agitatia din jur si te binedispune.Mi-as dori sa vizitez si eu Keuekendorf-ul.O saptamana minunata iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keukenhof-ul este deschis in perioada 23.03 - 21.05
      Ai dreptate, sunt o norocoasa! :)
      Si saptamana ta sa fie rodnica si cu spor Flory draga!

      Delete
  6. Ce feerie trebuie sa fie in Olanda in aceasta perioada! "Feeria de 100 de zile". :)
    Au inceput sa-mi placa lalele de cand cu filmul "Laleaua neagra", dar mai ales dupa ce am citit romanul - care nu prea are mare legatura cu filmul, dar taaaare mi-a placut. :)
    Iti doresc sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deocamdata este "Feeria Alba" ... :))
      Nu stiu cum va fi sambata pentru ca se anunta si aici ger si frig. Este pentru prima data cand va fi asa frig la acest festival!
      Multumesc de urare si tu sa ai o saptamana frumoasa!
      pupici! ♡

      Delete
  7. Wow, chiar nu am ajuns in Amsterdam la sf. de Ianuarie, dar data asta mi-am notat-o. Imi plac lalelele si aici in nord ele sunt vestitorii primåverii. Am pe langå caså doar rosii, iar toamna trecutå am adus si alte culori, doar cå douå zile dupå ce le-am plantat a fost ger si a nins. Sper så avem totusi o surprizå plåcutå, primåvara asta. O såptåmanå frumoaså si spor la cules lalele

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca erau plantate nu au patit nimic, sunt obisnuite cu gerul! :))La noi ghioceii sunt vestitorii primaverii, ei înfloresc in gradini prima data.
      Multumesc de urare, si saptamana ta sa fie perfecta! :)

      Delete
  8. Lalele, lalele, frumoasele mele lalele!

    Florile mele preferate.

    Tare mi-ar placea sa particip si eu la festivalul acesta. Anul asta clar nu pot, dar astept poze!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja, se pare ca nici eu nu voi ajunge anul asta in Amsterdam! C'est la vie! :)

      Delete
  9. Oh,splendid...nu am cum sa ajung acolo dar visez cu ochii deschiși...cred ca plutesc niște miresme in aer la momentul expoziției!Distracție plăcută!
    Așteptăm poze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am citit o data un articol pe un ziar romanesc unde scria ca "lalelele olandeze răspândesc un parfum de artă şi libertate" si cred ca asa este!☺
      Multumesc pentru vizita, daca ajung in Amsterdam poate ca o sa fac si fotografii... poate!

      Delete