Friday, 6 January 2017

Gatitul nu este pasiunea mea (1)

Mai tineti minte ca la inceputul saptamanii, cand am scris despre "intentiile" mele bune pentru 2017, scriam la un moment dat despre "mancarea sanatoasa" ca fiind o prioritate. Acum trebuie sa va fac o marturisire, gatitul nu este pasiunea mea!!! :))

 
Dar daca trebuie ... trebuie! Ok? :)) Asa ca am intrat in bucatarie si m-am hotarat sa fac o ciorba de conopida! Nu mi-a venit ideea de la inceput sa fac postarea pe blog asa ca nu am fotografiat legumele decat dupa ce le-am curatat! Dar asta nu este important!


 
Va trebuie (cu aproximatie)

o conopida mica
un pic de brocoli (eu am pus aprox. jumatate din cantitatea de conopida) de la brocoli nu aruncati cotorul! Curatat este si el o sursa excelenta de vitamine!
o ceapa
2 ardei grasi (prefer rosu si galben)
un morcov
un pastarnac
un sfert de radacina de telina (telina fiind destul de mare)
3-4 cartofi
o jumatate de bulb de fenicul
2 carnati afumati  Eu altfel de "afumatura" nu gasesc aici, dar puteti pune ce va place sau fara pic de carne, este la fel de gustoasa ciorba!
o cana de lapte
cimbru(uscat)
busuioc(uscat)
un ardei iute
rosii taiate la borcan - o lingura sau doua. Daca aveti proaspete, 2 rosii mari sau 3 mai micute îmi par suficiente.
patrunjel(proaspat)
leustean(proaspat)
sare si piper dupa gust


 
Asa cum spuneam am curatat legumele si le-am 'taiat'.




 
Conopida si brocoli le-am rupt in buchetele.
 
Am taiat carnatii si i-am rumenit întro tigaie
 

 
In timpul cand se rumeneau carnatii am aruncat o privire intr-o revista venita de la supermarkt. Erau retete pur olandeze, poate o data am sa fac o postare si pe subiectul asta. :))


 
In oala de ciorba am pus un pic de ulei si am inabusit in el toate legumele nu însa si buchetelele de brocoli (deoarece fieb mult mai repede decat restul legumelor).
 


Am pus sare sa se dezvolte gustul legumelor mai bine, dupa care am adaugat si carnatii rumeniti.


Dupa ce s-au inabusit legumele, am pus cimbrul si busuiocul uscat in oala si am acoperit totul cu apa.





 
Am adaugat cele 2 linguri de rosii taiate iar cand totul era aproape fiert am adaugat brocoli.

 
Am potrivit de sare si piper si am pus in ciorba o cana de lapte! De ce lapte? Pentru ca smantana imi pare prea grasa si apoi cum sa va spun, "m'n liefje" este 100% ardelean ☺ asa ca mama soacra "drege" ciorba cu lapte!  

 
Inainte sa sting focul am pus verdeata taiata patrunjel si muuult leustean!) si ardeiul iute taiat marunt!
Vreti sa gustati? Atentie ca frige!
 

Ok, ok aveti aici un castronel cu ciorba! ☺ Pofta buna!
 
 
💝

28 comments:

  1. Uuuaaau deci nu e o supa crema! Vaaaaai, o fac si eu!!! Tb sa cumpar conopida si brocoli! In loc de carnati pun paprika afumata ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu prea ai success cu paprika afumata ... Si mie îmi place dar trebuie pus destul de multisor ca sa o simti la gust.
      Sa-mi zici cand o faci si cum ti-a iesit, ok?

      Delete
    2. Sa văd cum trimit sărbătoritul dupa conopida :)) da o fac!
      Auzi ce te-ntreaba moldoveanul meu: merge acrita? :))

      Delete
    3. Da, merge! Eu asa am vrut sa o fac initial, acra dar eu am un ardelean... :))))

      Delete
  2. Dat ziet er heerlijk uit ella
    Mooi blog heb je
    Rozengroetjes marijke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welkom op mijn blog, Marijke!
      Dat is soep van bloemkool en broccoli, als je de recept wil, moet je zeggen, ok?
      Wat leuk dat je hier een kijkje hebt genomen!
      Groetjes! <3

      Delete
  3. Nici pasiunea mea nu este. :) Dar ciorbă de conopidă făcea şi mama şi era printre preferatele mele. Nu punea brocoli şi cârnaț, e tare interesantă rețeta ta, trebuie să o încerc şi eu. Chiar dacă nu îmi prea place să gătesc, ceva trebuie să mănânc. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. De obicei noi "gatim" în cooperare .... ☺
      Dar sa stii ca nevoia te învata cel mai bine! Iti dau un sfat, nu te jasa "furata" de snacks-uri, sunt tare pacatoase! :)

      Delete
  4. Arată criminal și cred că gustul e e măsura aspectului!
    Chiar, ce-ar fi să ne scrii și niște rețete olandeze? Sunt tare curioasă și le-aș încerca cu plăcere.

    Weekend minunat, Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu prima ocazie cand fac ceva specific olandez, am sa scriu pe blog reteta. Trebuie doar sa nu uit sa fac si fotografii.. :))

      Si weekendul tau sa fie placut, mai ninge la voi?

      Delete
    2. Nu mai ninge, dar e un ger cumplit. Cică sunt -13 grade Celsius... Am deschis fereastra să aerisesc și au început instantaneu mobila și parchetul să trosnească...:(

      Delete
    3. Da chiar asa este... -13 grade la Bucuresti! Si la noapte -21! Brrr ... si eu ma mai plang! :)

      Delete
  5. Bună draga mea!
    Arată super ciorbița ta,la toate astea eu mai pun puțin ghimbir ras și doi căței de usturoi,cârnați sau afumătură(nu prea am voie tocătură)și prefer să fie simplă!Momentan la București nu mai ninge,dar esre ger..!
    Îți doresc un weekend pe placul inimii tale,draga mea!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, este o idee buna sa pui si ghimbir, data viitoare incerc si eu!
      Si la mine a nins azi-noapte, dar nu asa mult ca la voi.
      Sa ai un weekend calduros draga mea!
      pupici si numai bine! :)

      Delete
  6. Eu puneam si niste orez sau paste fainoase, asa o jumatate de ceasca. Si o bucata de branza de oaie langa farfuria cu supa :)

    PS - comentariul tau a juns intr-adevar la spam si l-am si sters din greseala. Din fericire l-am recuperat din casuta postala si o sa-l readuc pe blog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Desigur ca erau bune si pastele sau orezul, numai ca era destul de "deasa" supa, asa ca le-am lasat deoparte. Asa cum am mai scris "m'n liefje" este ardelean ... :)))

      PS - bine ca m-ai gasit! :)))

      Delete
  7. nici pentru mine gătitul nu este o pasiune, de când mă ştiu ! gătesc doar din obligaţie, când nu are cine ! am strâns toată viaţa reţete pentru momentul când va trebui să gătesc în mod serios !
    oricum, ai muncit mult la ceea ce ai pregătit, ai fotografii minunate !
    felicitări pentru postare ! cred că a fost tare gustoasă mâncarea !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce bine ca nu sunt singura careia nu-I place sa faca mancare! ☺ Ciorba a fost buna, chiar excelenta!

      seara faina Marinel!❤ه° ·.

      Delete
  8. Te-ai intrecut pe tine! Dupa cum arata am inghitit in sec.Ce tot zici tu ca nu gatesti,esti un talent culinar.Stiu cu Ardealul...si ginere meu e de loc.La ei multa smantana si afumatura cat cuprinde.,dar ne adaptam. Astept ale retete.Cu drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buni tu ai mereu cuvinte de lauda! ☺ Multumesc! O sa ma straduiesc sa scriu si alte retete!
      noapte buna! <3

      Delete
  9. pofta mare! o reteta mai inedita, nu am facut ciorba cu conopida inca, trebuie sa fie tare buna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trebuie sa încerci ... este excelenta! :))

      Delete
  10. Auuu ! ce senzatie neplacuta am avut cind am vazut poza cu pistolul spre oala, poate renunti la ea ! Arata tare bine mincarica ta si foarte gustoasa avind in vedere modul de preparare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu cred ca renunt la ea... Sorry, nu pot sa îmi fac blogul dupa parerea fiecaruia! :))
      Ciorba este excelenta! Multulesc pentr vizita!

      Delete
  11. Sigur, este blogul tau si faci ce vrei. Scuze, am zis "poate renunti" in ideea de non violenta. O zi buna, Ella !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu trebuie sa-ti ceri scuze! Nici eu nu sunt pentru violenta, atat doar ca acea fotografie ma distreaza teribil. Cam asta simt cand ma pui la cratita! :))
      Si ziua ta sa fie excelenta Geta!

      Delete
  12. Cea mai buna leguma: carnatul. :)
    Ciorba ta e delicioasa! :) Mama facea, candva. :)
    Pasiunea mea este gatitul! Stiu sa fierb apa! Tot ce ai notat aici as lua, as pune in blender, si ciorba as face! :)
    In decembrie am avut o "criza de gatit". Pentru prima data in viata mea am facut ciorba de perisoare. Cand am inceput sa prepar una-alta apare unul dintre invitati cu telefonul, sa filmeze; apoi apare si sor'mea sa filmeze, si apoi... i-am obligat sa stearga filmarile. Ciorba a iesit super (spre uimirea tuturor - inclusiv a mea). Friptura... avea gust de carne fiarta dar... a fost buna (fiecare si-a "asezonat-o"); garnitura de orez... putea fi taiata cu un cutit nu tocmai ascutit. Biscuitii din aluat fraged au fost... super deliciosi - si s-au terminat urgent! M-am lecuit pentru muuulti ani inaite de gatit. :)
    Zile fericite iti doresc, cu drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca ar trebui sa facem "Clubul celora cu doua maini stangi, în bucatarie" Hahahahha... Sau sa scoatem o carte! :))) Daca te-ai lecuit ptr multi ani de gatit ... înseamna ca traiesti "cu aer"! Invata-ma si pe mine! Hahahaha... pupici, copil nebun! ♡

      Delete