Monday, 30 January 2017

Citate dintr-o carte (5)

 
Ma întorc astazi la scriitorul meu preferat ... Mihail Drumes. "Elevul Dima dintr-a saptea", este una dintre cele mai bine vândute cărţi de literatură română din toate timpurile. Eu cred ca reprezintă cartea de suflet a multor generaţii, care farmecă într-o măsură atât de covârşitoare încât se cere citită şi recitită provocand un nou val de emoţii la vârste diferite.

Asa cum autorul însusi spune:
„Viaţa nu are nevoie decât de iubirea simplă, de toate zilele, cu scopul ei cert. Marile pasiuni înfruntă timpul, legile firii, toată orânduiala lumii, în goana lor nebună, fără ţintă şi fără frâu."

Aceste citate mie mi-au placut foarte mult!

 
 
"E aşa de greu să pui simţirea în vorbe..."

"Toate astea nu sunt decât fructul închipuirii, dar e atât de dulce şi de gustos acest fruct, încât mereu aş muşca din el fără să mă satur."
"La ce-ţi folosesc atâtea cunoştinţe dacă nu ştii cum să-ţi conduci inima?"

"O fată care iubeşte este toată o jertfă pe altarul dragostei."

"Ceea ce azi mi se pare adevărat, mâine se dovedeşte o simplă părere. Şi nu mă pot bizui pe raţionament pentru că dragostea e prea capricioasă ca s-o cuprinzi în cleştele silogismelor. Ea n-are logica... cel mai cuminte lucru e să nu mă mai gândesc la nimic, şi... să aştept!"
"Frumuseţea îşi poate îngădui orice capriciu, fiind scutită de scuze..."

"Un crin nu îşi pierde puritatea chiar dacă-i tăvălit prin mocirlă."


 Elevul Dima eroul principal al cartii se numeste de Grigore Dima, este născut în Anglia si are două cetățenii: română și engleză. Primele două clase gimnaziale le-a făcut la Londra, a treia la Geneva, a patra la București, a cincea și a șasea la Paris. În clasa a șaptea, tatăl său l-a trimis la școala de stat la Craiova unde a fost găzduit de Dona Bianca.... 
Eu zic ca este o carte foarte frumoasa si merita sa o cititi ! Pentru cele care au mai putin timp liber dar totusi vor sa stie despre ce este vorba în carte, am gasit un link pe You Tube cu un teatru radiofonic.
Auditie placuta!

 
Pe pagina Zinnaidei gasiti mai multe citate!

*♡*.¸¸.*☆Ella☆*.¸¸.*♡*

 

26 comments:

  1. Ella, acum sunt sigură că ești o romantică 100%! ☺

    Săptămână excelentă să ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Zina!
      Uneori este chiar dificil ... dar asa sunt eu! ��

      Delete
  2. adolescentii altor timpuri...cat de diferiti de cei din ziua de azi....
    lucru de altfel firesc, timpurile s-au schimbat si oamenii la fel.
    ce fericire ca exista cartile care ne pot face sa alunecam in atmosfera acelor vremuri in care oamenii aveau timp sa viseze, sa priveasca, sa astepte, sa spere, aveau timp de introspectii...
    romanele lui Mihail Drumes,tulburator de romantice, calde,senzuale si uneori chiar cuminti, acesta poate mai mult decat toate :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O descriere perfecta a romanelor lui Drumes!
      Asa este, oamenii s-au schimbat, omenirea a evoluat, dar uneori ma întreb, nu era mai frumoasa viata într-un ritm mai încet, atunci cand aveai timp si sa visezi? 😅

      Delete
    2. pentru mine cu siguranta, da! :)

      Delete
    3. Clubul romanticelor ... 😅

      Delete
  3. Da, da! Tare-i greu sa punem simtirea in vorbe! :) De-ar fi usor poate ca ar fi mai multa armonie in lume dar si mai multi scriitori in adevaratul sens al cuvantului: cei care construiesc o lume.

    ”Elevul Dima...” e un roman care taaaare mult mi-a placut! <3 Sunt carti pe care dupa ce le-am inchis imi raman intiparite in memorie si sunt carti pe care uit ca le-am citit. :) Acest roman este dintre cele care-mi vor ramane nu doar in gand, ci si in suflet.

    Saptamana minunata sa iti fie! Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow! Asta surpriza! Atunci e imposibil ca "Invitatia la vals" sa nu-ti placa! 😅

      Cred ca trebuie sa te nasti cu darul de a fi scritor pentru ca atunci vei gasi usor sa pui simtamintele pe hartie, exact ca si Drumes! 😅

      puici Diana, saptamana cu spor! ♡

      Delete
  4. Multumesc pentru link.Cred ca este placut de ascultat.
    Mult suflet in citatele alese. Frumos!
    O saptamana excelenta, draga Ella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Suzana! <3

      Si saptamana ta sa fie frumoasa si linistita! :)

      Delete
  5. Bună draga mea!
    Drăguțe citate,și mie îmi place autorul!
    ”Frumusețea își poate îngădui orice capriciu, fiind scutită de scuze”!
    Îmi place semnul tău de carte!
    Îți doresc o săptămână pe placul inimii tale!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru vizita Elena!
      Ma bucur ca îti place Drunes! :)

      pupici si saptamana placuta!

      Delete
  6. Dragă Ella, îmi pare foarte rău dar cred că ai încercat prea târziu să pui linkul prietenei japoneze. Tabelul primește înscrieri de luni ora 00:00 până marți ora 23:55. O să măresc intervalul de data viitoare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zina draga, am inscris-o dar mai tarziu. Cred ca a fost ceva cu netul ptr ca nici ea nu reusea sa se inscrie!:)

      Delete
  7. Pana acum mi-au placut toate cartile prezentate de tine. Astept sa vad cu ce ne mai surprinzi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai am, mai am ... Nu l-am terminat inca pe Drumes! :))

      Delete
  8. În tinerețe ascultam mult dramatizări de carte la radio, inclusiv Elevul Dima dintr-a șaptea. Merci pentru prezentare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Era o adevarata placere sa stau lipita de radio si sa ascult teatrul radiofonic ...
      Multumesc pentru vizita! :)

      Delete
  9. "E asa de greu sa pui simtirea in vorbe..." - Ehe, simt asta de cate ori ma impresioneaza vreo carte sau vreo situatie de viata. Cu cat ma emotionez mai tare, cu atat imi e mai greu sa scriu despre... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca toate femeile trec prin asta, emotia nu o prea poti stapani ... te stapaneste ea pe tine! :)

      Delete
  10. Da,fiecare cred,avem cate un autor preferat.
    Faine citate!
    O săptămână frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt convinsa ca asa este! De aceea este frumos acest club, descoperi mereu ceva nou! :)

      Si saptamana ta sa fie minunata!
      Multumesc pentru vizita!

      Delete