Wednesday, 11 January 2017

Citate dintr-o carte (2)


 
Mihail Drumes, scriitor din perioada interbelica (1901-1982), este unul dintre preferati mei. Cartile lui m-au facut în adolescenta sa fiu visatoare si romantica, boala de care se pare, nu m-am vindecat nici acum! :) Astazi cateva citate din "Invitatie la vals", prima mea carte citita sub iscalitura lui Drumes.  In carte este surprinsa frumuseţea tumultoasa a tineretii, dorinţa nestavilita de a experimenta senzatii noi, idealismul iubirilor ce par vesnice şi dramatismul unor decizii radicale influentate de starile intense de moment care au însa consecinte ireversibile.Imaginativa va rog, ce a fost în sufletul unei adolescente de 15 ani atunci cand a citit cartea! :))Aceasta ar fi prima serie de citate pentru ca am adunat atat de multe ca ar iesii o postare tare lunga! 
Oricum la sfarsitul postarii vreau sa va dau o veste!!! :)

 
"În definitiv, ce e dragostea decât o taină pe care o ascund îndrăgostiţii şi o poartă în umbră, de frica luminii? Îndată, ce taina se dă pe faţă, dragostea veştejeste, îşi pierde frăgezimea, vraja devine ceva obişnuit, de toate zilele."
 
 
"Mi se pare că te văd în toate femeile şi nu te aflu în nici una."

"- Vreau să-ţi intru în sânge, pricepi?"

"Stimată dragoste, în care nebunie nu ne faci tu să găsim plăceri?"

"Banii se pot cheltui, chiar pierde. Averea minţii rămâne însă neatinsă: nu s-a născut până acum hoţul care s-o fure."

"De altfel, aleşii dragostei absoulte sunt excepţii tot atât de rare ca şi geniile."

"Nu sorbi prea însetat din fericire, căci fericirea e insaţiabilă ca apa sărată a naufragiatului: cu cât bei, cu atât îţi creşte setea. O fericire egală e plictisitoare sau mai bine zis nu e fericire."

"...şi nu ştiu dacă o femeie îndrăgostită raţionează vreodată cu creierul."

"Te-am iubit şi te iubesc cu atît mai deznădăjduit, cu cît ştiu că de-acum n-ai să mai fii niciodată al meu."

"De fapt marile pasiuni rămîn necunoscute, se consumă în anonimat."


"Ne ajunsese din urmă oboseala fericirii?"

"Dragostea e foamea de femeie unică, şi dacă această femeie se pricepe să nu dea prea mult bărbatului ca să-l sature, ci dimpotrivă îl lasă mereu flămînd, iată secretul lui Polichinelle care ţine iubirea proaspătă."

"Numai lipsa unui obiect ori a unei fiinţe, care ne-a aparţinut o dată, ne pune la lumină adevaratul preţ."

"Plec mutilată de pe lumea asta, înfrîntă definitiv. Nu ştiu, dar unii oameni sînt sortiţi să ispăşească greu o greşeală. Eu sînt dintre aceia. Nu mă plîng! Dealtfel, nici nu mai am lacrimi."

"Oricine ştie că sinuciderea e o boală a sufletului, că nimeni nu-şi curmă zilele înainte ca ea să fi ajuns la sfîrşitul evoluţiei."

"N-am avut niciodată voluptatea inconştientă a omului sănătos, nici optimismul simplist al celui care scrie pe apă erezînd că face o operă durabilă. Ceva în maşinăria subtilă a fiinţei mele a fost dereglat în permanenţă, poate chiar din copilăria mea tristă cînd duceam morţii închipuiţi la cimitir, ori poate încă de la naştere cînd mi-a fost transmis orgoliul îngrozitor care a dat peste cap viaţa bunicului... În orice caz numai dragostea şi creaţia fac viaţa vrednică de a fi trăită şi, totodată, de a fi părăsită fără regret. N-am creat nimic care să rămînă generaţiilor viitoare, dar am avut dragostea..."

"În orice caz, numai dragostea și creația fac viața vrednică de a fi trăită și, totodată, de a fi părăsită fără regret. N-am creat nimic care să rămână generațiilor viitoare, dar am avut dragostea..."

 
Acum vreau sa va spun "de primeur"!!!
 
Zinnaida a venit cu ideea de a înfiinta "Rubrica de citate", un joc asemanator "WWW" adica "wednesday without words" si îmi sugera sa încep la mine pe blog acest joc. Sincera sa fiu, vreau sa fiu libera! Implicandu-ma în acest joc la mine pe blog voi fi nevoita ca in fiecare luni, de exemplu sa public tabelul, sa caut cartea si implicit citatele s.a.m.d .... I-am oferi ei aceasta rubrica, cu cea mai mare placere,  sa o înceapa ea, pe blogul ei! Zinnaidei i se potriveste ca o manusa acest joc, doar ea este "doamna profesoara" si cred ca ea ne poate da idei mult mai multe despre a citi carti frumoase si desigur citate savuroase! Deci... "stay tuned"!!! Ea ne va anunta cand începe aceasta rubrica si în ce zi!
Zina îti doresc succes si la cat mai multe citate frumoase! ♡


 

21 comments:

  1. Vaaaaai ce-mi faci...
    Vii la mine sa bem un Rose? Facem noapte alba, vrei?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt in avion deja! :)))
      A, nu scuze! In baca cu panze! Hahahahaha...
      Si tie îti place Drumes?

      Delete
    2. Nu-l stiam...insa dupa citatele alese de tine, o sa caut carti!

      Delete
    3. Hai mai... chiar nu-l stii pe Drumes? Nu se poate!
      Dupa "Invitatia la vals" urmeaza "Elevul Dima dintr-a saptea"...

      Delete
    4. Iaics.....deci tb neaparat sa caut cartile ;)

      Delete
    5. trebuie ca alfel... :))

      Delete
  2. Ce carte!Invitatie la vals,este cartea ce se citea pe furis si duceai cu tine o caruta de vise,dupa.O seara placuta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pe furis nu am citit-o dar de carat caruta cu vise, am carat! :)) Adica am carat cartea peste tot cu mine ... pana în Olanda! :))
      Seara faina Buni!

      Delete
    2. Mai e si Scrisoare de dragoste, nu?

      Delete
    3. Da, sunt mai multe ... "Elevul Dima dintr-a saptea" sau "Ioana d'Arc"... :)

      Delete
  3. Am citit cartea cam in primii ani de liceu, aproape fortata de... fetele din jurul meu, care discutau numai despre acest roman la acel moment. Eu citeam doar (cu accent pe doar) carti politiste, de spionaj, razboi etc. la acea vreme si de cate ori am inceput un roman de dragoste m-am plictisit la primele pagini, dar "Invitatie la vals" am ales s-o citesc pentru a intelege de ce ofteaza asa de adanc pustoaicele. :) Nu mai stiu nimic din carte - am citit acum, inainte de comentariu, un foarte scurt rezumat, sa-mi amintesc. :) As zice ca-mi place, desi "tiparul" imi este foarte cunoscut.
    Probabil ca as fi ales sa "pastrez" cam aceleasi citate. :) Unul imi place in mod special: “Alesii dragostei absolute sunt exceptii tot atat de rare ca si geniile”. :) Desigur, dragostea fiecaruia e absoluta. :)
    Noapte buna! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana ma uimesti! Tu esti "baiatul" mamei, sau ma însel? :))) Sa stii ca citate din carti "politiste si de spionaj' nu am! LOL
      pupici, noapte buna!

      Delete
  4. E interesanta ideea unui joc de-a citatele, cu link-uri adunate intr-un tabel, cu trimitere la si mai multe citate. De va fi sa se materializeze ideea ma voi stradui sa particip. Ce bune mi-ar fi fost acum "fisele de lectura" pe care nu le mai gasesc, si "agendele" cu fel si fel de notite. :) Dar nu-i bai! Se rezolva, 'ca mai am si altele. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astept sa îmi spuna Zina cand vrea sa înceapa cu acest joc. Probabil ca va face o postare la ea pe blog cand se hotarase! Ai de cautat! :))) Sau le-ai aruncat?
      pupici! <3

      Delete
  5. Invitatie la vals a fost prima carte citita de mine dupa ce am intrat la liceu- si au inceput hormonii sa pofteasca si carti mai altfel. Mi-a placut atat de mult, ca de atunci am mai recitit-o de 2 ori. Nu am cuvinte sa descriu cat de mult mi-a placut si cat de incantata sunt sa descopar astazi postarea asta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu iubesc ce a scris Drumes,aproape ca am citit totul de la el, dar asta ramane ce-a mai frumoasa carte! :))
      O zi faina îti doresc!

      Delete
  6. se pare că avem încă ceva comun: când scriu pe blog, o fac spontan... este greu să organizez un concurs, să aloc un timp mai mare acestei activităţi, să iau legătura cu foarte multe persoane, să stabilesc tematici pentru concurs, să analizez postările participanţilor, să stabilesc premiul doar pentru o persoană (deşi aş vrea să dăruiesc tuturor o bucurie...)...
    eu am descoperit efectiv cărţile lui Drumeş foarte târziu - şi pentru că am fost mai singuratică, nu aveam aproape verişori şi verişoare, nu făceam parte din vreun grup de tineri unde circula mai uşor informaţia...
    iar despre citate, am caieţele în care toată viaţa am transcris pagini care mi-au plăcut din lecturile cărţilor ce nu-mi aparţineau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu imi mai amintesc cand l-am descoperit pe Drumes, cred ca in biblioteca pentru ca pe la 15 ani dadeam iama in carti ☺
      Noroc cu laptopul ca acolo salvez citate si toate alea... de scris mai rar! :)

      Delete
  7. Superb!Uitasem de Drumes si cartea asta sigur n-am citit-o asa ca adaug un mare "Mulțumesc!".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere! Ar mai fi "Elevul Dima dintr-a saptea" sau "Scrisoare de dragoste"! :)

      Delete
  8. frumoasa carte, eu nu o mai am dar mi-ai deschis dorul...

    ReplyDelete