Thursday, 26 January 2017

Budget eats în Amsterdam: mâncare bună sub zece euro

V-am promis in postarea de aici ca va voi face un mic ghid cu localuri în Amsterdam, unde se poate manca ieftin. Am sa încep cu Vlaams Friethuis Vleminckx. Acest local serveste cartofi prăjiți si stiti ceva... sunt excelenti!. Dovada ca nu mint, este coada interminabila care se formeaza zilnic. Vlemincks a primit eticheta de "maestru în sosuri" si asta nu fără motiv: au în fiecare zi nu mai puțin de 28 de sosuri diferite de unde puteti alege, patru tipuri de maioneză, sos "samurai" și sos de piper verde.
Adresa lor este:  Vlaams Friethuis Vleminckx, Voetboogstraat 33, Amsterdam


 
Nam Kee

Deschis în Amsterdam din 1981 Nam Kee este faimos pentru stridiile sale servite cu sos de fasole neagră. În 2013 Nam Kee a fost numit cel mai bun restaurant chinezesc din Olanda.
Adresa lor este:
Zeedijk 111-113, Geldersekade 117 sau Marie Heinekenplein 4, Amsterdam


  
De Stadskantine

In "De Stadskantine" (cantin orasului) se servește un meniu care se schimbă zilnic acesta fiind adaptat anotimpurilor. Selecția este mică, dar fină: un meniu din carne, unul din pește și o farfurie de Veggie, toate cele trei la un preț fix și foarte rezonabil de 8,85 €. De asemenea localul este deschis pentru micul dejun și masa de prânz - puteți alege între sandwich-uri foarte gustoase și salate.

 Adresa lor este :
De Stadskantine, Van Woustraat 120, Amsterdam

Buuf

La Buuf totul este de facut în casă, de la pâine la ketchup. Poti servi o masa din meniul de zi cu zi sau de la bufet unde vă puteți crea propriul meniu. In timpul verii, puteți comanda un pachet pentru picnic în parc sau pe vapor. Specific acestui local este interiorul care aminteste mobila anilor șaizeci și șaptezeci.


Adresa lor este:

Overtoom 495, Amsterdam

 
 

Paste de casă cu făină organică, mese mari, pentru grupuri mari, peste tot sticle de ulei de măsline cu ardei iute în ele și o admosfera placuta. Noi am fost întotdeauna foarte mulțumiți de sandwich-urile primite si de sosurile excelente. Trei dintre cele șase meniuri cu paste se schimba zilnic și există întotdeauna două meniuri pentru mai puțin de zece euro.
Adresa lor este:
Van Woustraat 123 en Jan Hanzenstraat 32, Amsterdam


 
Soup en Zo

Întotdeauna poti alege între opt supe diferite, deci cate ceva pentru toată lumea: există atât carne cât și legume și chiar opțiuni vegetariene. Uitati de supa de rosii, aici mananci supa de cartofi dulci cu nuci de cocos si caju sau supa de mazăre din Africa de Nord cu menta sau "pesie soep" (specialitate, un fel de supa de mazare) galbena din Surinam. Ei au deschis recent a treia lor locație pe Van Baerlestraat.
Adresa lor este:
Nieuwe Spiegelstraat 54
Jodenbreestraat 94
van Baerlestraat 81
desigur toate  în Amsterdam


Stamppotje

Hollands glorie! Stamppotje, (mancare specific olandeza) face ca tocanita (tocană o traduc eu)  sa fie din nou sexy si are un meniu plin de mancaruri clasice, pur olandeze. Stamppot de varză acră și spanac cu ricotta și dovleac. Există desigur si sudderlappen (specialitate din carne de vita), cârnați și șuncă, chiftelute si desigur jus (specialitate). Pentru a evita monotonia în timpul lunilor de vară există înghetata în locul mancarurilor specifice iernii.

Adres lor este:
van der Helststraat 27 Haarlemmerdijk 14 și Westergasterrein, Amsterdam




Salsa Shop

Alegeți un tip de meniu - burrito, burrito bowl, salata sau tacos - și alege dupa pofta inima carne de pui, friptură, legume, brânză, smântână, guacamole și salsa. Atentie! Trebuie să stii ca: Fiery Yellow Habanerosalsa pare a fi cel mai iute sos din oraș. Cine îndrăznește? ☺


Adresa lor este:
Salsa Shop, Amstelstraat 32A si Ferdinand Bolstraat 1, Amsterdam
au site si pe Instagram




Sari Citra

In Sari Citra este dificil de a alege dintre zecile de feluri de mâncare care-ti fac cu ochiul de sub tejgheaua de sticlă. Sfatul meu: Comandați o mancare cu taitei (bami), orez (nasi) sau mihoen rames (tot un fel de taitei) si vei primi si două meniuri cu carne și două feluri de mâncare de legume împreuna cu comanda. Aici nu trebuie sa te grabesti - între orele 18.00 și 20.00 este inevitabil foarte aglomerat dar totul merge așa cum se cuvine ca un adevărat Toko unde totul se desfasoara Pelan-Pelan: adica ușor, ușurel...

Adresa lor este:
Sari Citra, Ferdinand Bolstraat 52, Amsterdam


Geflipt Burgers

Enormii burgeri de la Geflipt sunt făcuti din carne de vită Gasconne și serviti pe o chifla uriasa. Showpiece-ul este Geflipt-burger cu bacon, cheddar, ceapa rosie si un ou prăjit, deși nici Chutney picant (foc, nu altceva!) cu jalapeños nu-i rău. Oh, și am menționat burgerii din pulpe de pui cu guacamole? ☺
Adresa lor este:
Van Woustraat 15, Amsterdam



Sper ca am reusit sa va fac curioase si desi am început cu cartofii prajiti, am reusit, zic eu, sa acoper mai multe dorinte si specialitati la un pret rezonabil.  Pe cand în Amsterdam?
Daca apasati pe numele localului (pa titlu) va duce direct pe site-ul lor! :))

PS. daca doriti sa caut si hoteluri la un pret rezonabil sau magazine, lasati un comentariu! :))
 

26 comments:

  1. Mmm, ce de bunatati si ce foame mi s-a facut ! Multumesc pentru informatii !
    Poate mai ajung prin Amsterdam si o sa-mi fie chiar de folos asa ca mi-ar placea sa aflu si ceva hoteluri si magazine ieftine ! O zi frumoasa sa ai !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Desigur Geta, sa vad în functie de cate cereri sunt :)) ce am sa caut, hoteluri sau magazine, sau amandoua... :))

      Si tu sa ai o zi frumoasa!

      Delete
  2. Cred ca tu vrei sa ma corupi si sa ma faci sa imi planific o excursie prin Amsterdam. Prea ma tentezi ba cu flori, ba cu mancare... Daca mai pozezi si un targ de vintage m-ai cucerit! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt si astfel de targuri desigur!
      Cum gasesc unul cum îi trag în poza. :)))

      Delete
  3. As alege localul cu mancare traditionala olandeza si in al doilea rand un cos de picnic pentru o excursie pe langa renumitele canale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Desigur ca pentru tine ar fi interesant "meniul" olandez! :)) Eu plec cu pachetul de acasa! LOL

      Delete
  4. Eu nu stiu ce sa aleg!! M-am pierdut in atstea oferte!! Caut avioane deja!! :)))) il convingi pe sefu sa imi aprobe concediul? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai asteapta si tu un pic sa dea caldura ... :))
      Este mai frumos vara, sau un pic mai cald macar!

      Delete
    2. Ti-am zis ca vreau sa treacă ploile de primăvara! ;)

      Delete
    3. Si ninsoarea din februarie ... hahahaha... Septembrie este o luna tare faina ptr Amsterdam si vorbesc serios acum, sunt mai putini turisti si vremea rezonabila!
      Da tu poti venii si maine... abia astept! ♥

      Delete
    4. Hehe multumi! Depind de boss acum :))

      Delete
    5. Ok! Asteptam vesti ... :))

      Delete
  5. Pentru cei care nu ajung,ar trebui sa ne dai si noua cateva retete olandeze,mai usurele...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu sunt grozave retetele olandeze! Am sa incerc sa scriu si despre acest subiect!

      Delete
  6. Merci, Ella! Oferta e generoasă, dar eu aș alege Buuf. Îmi plac mult produsele de casă.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu e rea alegerea Zina! :))Sper sa ajungi acolo... :)

      Delete
  7. interesante localuri ! meniuri apetisante ! minunată idee pentru această postare - cei ce călătoresc mult, au ocazia de a afla multe de aici ! felicitări pentru postare !

    ReplyDelete
  8. Eeee... Am rezolvat: mi s-a facut foame, dar foame! :)) E trecut de miezul noptii si-o sa caut prin frigider. Ardei iute gasesc, in mod cert - sa "inlocuiesc" sosurile piscacioase (imi place mancarea piscacioasa!) :)
    Desi-s topita dupa cartofii prajiti sunt sigura ca nu as sta l-a coada - n-am rabdare, iar daca mi-e foame cand ma asez la coada exista riscul sa lesin de pofta pana-mi vine randul. :)
    Multumesc de info!
    Cand ai timp... o "lista" cu locuri de cazare la pret convenabil ar fi ideala (pentru un amic). :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai un weekend minunat. Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E mai greu cu lista de locuri de cazare ptr ca preturile variaza terbil de mult, de la un sezon la altul... :((
      Nu te teme, cartofi prajiti gasesti peste tot, cred ca e "boala nationala" :))
      Puici Diana, weekend minunat!

      Delete
  9. Bună draga mea!
    Apetisante feluri de mâncare,din păcate nu cred că voi ajunge pe acolo,
    norocul meu este cu fiul care locuiește în Elveția și de câte ori merg
    la el mâncăm mai mult în oraș!
    Un weekend frumos și plin de bucurii îți doresc!
    Pupici cu drag și îmbrățișări calde!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Elvetia este foarte frumoasa, mi-a placut tare mult acolo, dar sunt niste preturi ... ai, ai, ai ... :))
      Puici Elenusi, duminica placuta!

      Delete
  10. Iamiii. Numai ce am mancat, ca altfel cred ca eram lesinata acuma dupa acest articol :D . Oh, as vizita cu drag si eu daca as putea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu se stie nicodata Lavi ... :))

      Delete
  11. o sa retin, chiar vreau sa vin sa vad Amsterdam neaparat!
    as alege Buuf si Salsa Shop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti dai seama ca asta este doar o spicuire din puzderia de localuri care exista in Amsterdam ... Sper sa ajungi si sa faci cunostinta cu orasul! :)

      Delete