Friday, 30 December 2016

Traditii de anul nou

Spania

Spaniolii mânca douasprezece boabe de struguri - unul pentru fiecare bataie de ceas înainte de miezul noptii - fac asta pentru ca dorintele lor sa devina realitate. O astfel de tradiție există si în America Latină


Argentina

Se spune ca daca poarti lenjerie nou-nouta de culoare roz vei avea noroc în dragoste
În Ecuador, Bolivia și Venezuela există tradiții similare, dar cu alte culori pastelate, cum ar fi galben (pentru bani) sau roșu (pentru dragoste).


Brazilia

Brazilienii merg pe plaje si sar de 7 ori peste un val.
Ideea este ca trebuie sa sari peste un val pentru fiecare zi a săptămânii. Iar apoi probabil, sa te îneci în fericire! :))


Rusia

Rusii scriu o dorință pe o bucată de hârtie dupa care-i dau foc. Cenusa rezultata o arunca într-un pahar cu șampanie și apoi o beau înainte de 00:01.
Gustoasa? Nu prea! Dar altfel cum altfel poți gastiga un milion în contul bancar?:)



Filipine

Formele rotunde stau pentru prosperitate în noul an. Prin urmare la multe familii filipineze gasesti pe masa fructe cu forma rotunda în ajunul Anului Nou.


Turcia

Pentru turci, culoarea lenjeriei intime în timpul Anului Nou este foarte important. Roșu reprezintă o speranță pentru dragoste în noul an, în timp ce galben trebuie să ofere bani și fericire.


Olanda

Nieuwjaarsduik.... Și apoi avem Olanda cu îmbaiatul de anul nou. Pentru că nu exista un loc mai bun unde sa-ti începi Anul Nou decat in Marea Nordului care este rece ca gheața si unde simti ca o mie de ace sunt introduse simultan în piele!:))

 
 Am făcut-o o dată asta ca să bifeze pe lista de dorinte ca rezolvat, dar din moment ce îmi plac gogoșile de ce trebuie sa mai bat drumul pana la mare? :)
 
 
Traditia gogosilor (Oliebollen) macate de revelion nu se stie exact de cand a început. Cu ani în urma, iarna era o perioadă dificilă, pentru că era foarte frig și nu era multă mâncare. Congelatorul nu era înca inventat si multe alimente, cum ar fi de exemplu carnea, nu puteau fi păstrate în mod corespunzător. Oamenilor săraci le era permis ca în perioada dintre Crăciun - Anul Nou si Boboteaza sa mearga sa colinde. Ei primeau ca rasplata o gogoasa sau o felie de cozonac.


Reteta gogoșilor sau cum mai erau numite atunci "biscuitii din ulei de in" se gaseste si în cea mai veche carte de bucate. Gogoșile au avantajul că sunt facute din ingrediente (făină, drojdie, ulei și fructe uscate) care rămân bune în timpul iernii, deci se pot pastra usor. Pentru ca sunt foarte consistente (contin mult ulei) au multe calorii, iar iarna erau bine venite pentru ca "omorau" foamea si anihilau frigul.

Ce voi face eu de revelion? Pai cred ca imi aleg un pic de rosu si un pic de galben si desigur gogosi si sampanie .... ca sa respect traditia nu de alta! :))


Va doresc ...

 
Sa ne "vedem" din nou cu bine in 2017!!!
 

12 comments:

  1. Eu sar peste ruși si brazilieni,de la olandezi iau doar gogoșile ;)
    Foarte frumoși trandafirii :) roșu si galben,sa-ati aducă din toate! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... si sampania de la mine nu? :))

      Delete
    2. Da tu Draga mea,dar una o păstrez pt cand vii! :))

      Delete
    3. Uff... m-am linistit! :)))

      Delete
  2. Bună scumpa mea!
    Și eu mi-am pregătit douăsprezece boabe de strugure,dar gogoșiile tale m-au dat gata,deja salivez după ele!
    Anul ce vine să-ți aducă multă sănătate,bucurii și
    împlinirea dorințelor toate!
    Sărbători fericite și La mulți ani,2017!
    Te pupic cu mult drag,te îmbrățișez cu același drag și mulțumesc de vizită și gândurile frumoase,suflet drag inimii mele!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, gogosi avem... si romanesti si olandeze! Poftiti de serviti! :))) Multumesc de urari, asemeni si tie!
      pupici si un revelion minuat iti doresc! <3

      Delete
  3. An Nou fericit draga Ella iti doresc cu drag, la multi ani! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Un an nou plin de noroc si satisfactii îti doresc draga mea.
      La multi ani! <3

      Delete
  4. An Nou cu sanatate si numai bine!Mai tinem si noi cont de cate ceva,dar asta ca distractie.Te imbratisez cu mare drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. La mulţi ani cu sănătate, buni draga! Ai dreptate, distractia e pe primul loc in noaptea de revelion.
      pupici draga Flori si tot binele din lume ti-l doresc!

      Delete
  5. Multumesc pentru urari! La fel! :)
    Da... Cum?! Ah! Am uitat ce-am citit cand am dat de gogosi! Gogosi! Inghit in sec! Si nici nu s-au ivit zorii! :)
    Zile fericite iti doresc! <3

    Hahahaha! Ce tolomaci suntem! :))) Acum imi dau seama ca noi nu am deschis sticlele de sampanie in noapte de An Nou! :))) Sunt in camara! :))) Asta-i buna! :)) Abia astept sa le spun si celorlalti! :))) Sunt curioasa care si-a mai dat seama! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta e cea mai tare faza care am auzit-o anul asta! Hahahahahahaha.... Sa uiti sa desfaci sampania în noaptea de Anul Nou! Faza de milioane! :))
      Sa-mi zici si mie daca sa mai prins cineva... hahahah!
      pupici!

      Delete