Wednesday, 7 December 2016

Cum înveti limba olandeza...

 
Poate va intrebati ce are de-a face fotografia de mai sus cu învatatul limbii olandeze... Pai are! :)))

Deci, cum înveti limba? Desigur ... la scoala! :)) Sau cu vecina daca ai o vecina prietenoasa! Cand am venit in Olanda în 1900 toamna :)) din întamplare, sotul meu a cunoscut un olandez care vorbea ... ce alceva decat limba romana! Omul fusese însurat cu vre-o 3 romance si toate, dar absolut toate, l-au parasit dupa ce si-au vazut scopul. Nu numai ca l-au parasit dar l-au lasat si cu casa goala inclusiv contul de banca ... ca asa e romanul! :)) Era foarte hazliu sa-l auzi cum injura in limba romana, sau si mai hilaric cand se "afuma" un pic si asculta muzica populara si plangea! Desigur ca eu fac acum haz de necazul omului... :)) Dar sa revenim la subiect. De la el am învatat primele cuvinte in "dutch". Daca el stia sa înjure cu naduf în limba romana de ce nu as putea si eu sa fac asta în limba olandeza m-am  întrebat atunci! Nu prea poti sa "te racoresti" injurand în olandeza pentru ca sunt foarte limitati in asta, numai daca apelezi la limba engleza vei avea mai mult spor. Acum fac iarasi o paranteza si va ""învat" doua cuvinte in limba olandeza, ok? Primul este "cal" caruia în olandeza îi zici "paard" iar al doilea ar fii penis, caruia in olandeza de zi cu zi si nu aia medicala îi zici "lul" Puteti uni cele doua cuvinte sa vedeti ce vreau sa spun? :))) Ok! Nu am avut eu ocazia sa folosesc expresia asta niciodata, nici macar acum dupa atatia ani de Olanda nu mi-a intrat in vocabular, cu exceptia unei singuri dati cand .... :))) Dar sa va povestesc!



Am avut ca vecini o familie de olandezi in varsta, eu si sotul meu la vremea respectiva fiind considerati  "tinerei" ... :))  Oamenii nu vorbeau engleza, deci cu ei trebuia doar olandeza sa vorbesti si, si mai rau nici olandeza pura nu o prea vorbeau ci dialectul limbii din provincia unde locuiam atunci... Era frumos cand veneau in vizita, ori asteptam "tranzlatorul" ori ne intelegeam prin semne sau ne uitam la tv desi asta nu era o indeletnicire adecvata cand ai vizita! Dar... decat deloc... :)) Spre bucuria mea, televizorul fiind pe un canal unde era un film despre natura, apare in peisaj un cal! Ura stiu cuvantul... un cal! Iar fac o paranteza, a privi spui "kijken" si priveste spui "kijk", ok? Atunci a iesit porumbelul... am spus "Kijk, een lul!!!! Si tentativa mea de a vorbi în limba olandeza sa dus pe apa sambetei...

14 comments:

  1. delicioasa intamplare! :))
    cat despre vecinul cu trei romance...insistent barbat! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca iti spun ca acum traieste in Romania ma crezi? :))

      Delete
  2. :)) Româncele i-au luat mintile omului! :) Altfel... cum de i-o fi dat prin cap sa se stabileasca aici?! Glumesc! E frumoasa RO, cand nu duci grija zilei de maine. :)
    Cat despre "lul"... ce sa zic?! Asa-s porumbeii, zboara! :)
    Zile fericite! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt de acord cu tine .... :)))
      Probabil ca I-au luat mintile ptr ca de o vreme nu mai stim nimic de el! :)
      Numai bine Diana si zile fara griji îti doresc! :)

      Delete
  3. Imi place tare mult marginea asta cu globulete.
    Cat despre injuraturi, eu nici in romaneste nu le stiu pe toate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu era vorba de a invata neaparat "injuraturile" ne distram doar... :)

      Delete
  4. Haaaaaahaaaaahaaaaaa :)
    Zuzu de-a mea esti :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cum e turcul si pistolul! Hahahahahaha!!!!

      Delete
  5. deci nu s-a potolit olandezul zburator...a zburat inapoi :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... calare pe cal! :)))
      Ai vazut tu drac mort? :))))

      Delete
  6. :)))))))))))))) Îmi imaginez figurile ălora!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faza de film... :)))))) Dar sa fi vazut figura sotului meu!!!!!! :)))))))))))))

      Delete