Sunday, 18 December 2016

Aproape Craciun

Pentru ca Diana îmi spunea sa fac o postare în "dutch" ... Am sa încerc sa-i satifac curiozitatea scriind doar punctele principale în dutch, v-am mai explicat ca o limba straina se învata începand întai cu cuvintele ...cal .... paard ... :)))))

Este aproape Crăciun? Is het al bijna kerst ?

Atunci când vara se sfarseste si primele zile ploioase si friguroase îsi fac aparitia încep sa ma gandesc deja la Crăciun, iar cand zilele devin tot mai "mici" si începe sa se înunece de la ora 16:00 aș prefera deja sa împodobesc bradul! Îmi place teribil să am un brad frumos decorat în casă iar afara luminile exterioare sa fie aprinse. Exista cineva caruia sa nu îi placa bradul împodobit?


Câte zile mai sunt până la Crăciun? Hoeveel dagen nog tot kerst?

Când scriu aceasta postare calendarul zice ca suntem în 18 decembrie 2016, ceea ce înseamnă că mai sunt încă 7 zile, până pe 25 decembrie, ura!

Pe o scală de la 1 la 10, cu cata nerabdare astepti Crăciunul?  Op een schaal van 1 tot 10, hoe erg kijk jij uit naar kerst?

Eu personal cu un 10+, așa cum am spus mai înainte aș dori să împodobesc bradul din octombrie! Imi plac si decorațiile de Crăciun din magazine, si aici noroc ca Mos Nicolae vine mai devreme asa ca toate magazile sunt frumos ornate inca din jumatatea lu octombrie,. Dar întotdeauna aștept ca sa treaca sfântul Nicolae si apoi împodobesc bradul !


Cand împodobesti bradul? Wanneer zet jij de kerstboom op?

Asa cum am spus dupa ce Sinterklaas pleaca înapoi în Spania! :)) Ceea ce înseamna 7-8 decembrie sau mai tarziu, depinde de împrejurari.

sursa
 
Cum arata bradul tau ideeal? Hoe ziet jou ideale boom eruit?

 
La modul ideal, aș dori un brad "adevarat" dar este întotdeauna o adevarata corvoada sa-l aduc acasa de la magazin, în afara de asta trebuie sa fie unul chiar calitativ daca vreau sa mai aibe tepi pana de Craciun tinand cont ca eu îl împodobesc atat de devreme. Prin urmare, am ales un brad artificial care arata pe cat posibil ca unul adevarat. Am globuri de diferite culori, marimi etc... asa ca in fiecare an combin auriu-rosu sau numai argintiu sau argintiu rosu, depinde de "starea de spirit" :)) Nu prea le am cu trendul asa ca merg pe preferinta mea, eu sunt asa mai ... clasica! Luminitele din brad sunt întotdeauna albe multe si mici, nu îmi plac instalatiile cu becuri mari si acum, sunt tare bucuroasa ca au aparut ledurile!

 
Care este melodia preferată de Crăciun? Wat is je favoriete kerstliedje?

Serios, trebuie sa aleg una? Sunt asa de multe ... Ok, ok, anul acesta asta!

 
Ce crezi tu cu adevarat că nu se face de Crăciun? Wat vind jij echt niet kunnen met kerst?

Hopa, la lucrul asta chiar nu m-am gandit niciodata! Cred ca ornamentele foarte kitsch chiar nu-mi plac, chiar și un pom de Crăciun alb sau într-o culoare care nu este verde chiar nu-mi place. De asemeni nu îmi plac brazii foarte abundend împodobiti de se lasa crengile sub greutatea ornamentelor. Crăciunul trebuie sa fie sarbatorit cu cadouri, dar asta nu înseamna ca trebuie fie foarte scumpe, cel mai mult îmi plac micile atentii împachetate foarte frumos, pe care sa le pot folosii tot anul ! (ca de exemplu thee for one, stiti canile acela speciale ptr ceai). Mai bine pun niste fotografii pentru ca uneori, spre rusinea mea ma descurc tare greu cu descrierile în limba romana! Sorry!

sursa


 
 
Care este meniul tau preferat de Crăciun?  Naar welk kerstgerecht kijk jij het meest naar uit?

În domeniul meniului, noi mergem mai mult pe "traditional romanesc", ceea ce înseamna salata de boeuf clasica, sarmale, cozonaci ... desi sincera sa fiu nu suntem prea "gurmanzi si ne place sa experimentam si alceva asa ca totul este facut în portii mici, ia a doua zi preferam sa mancam altceva. Preferinte noastre se îndreapta spre bucuria linistii zilelor de sarbatoare!

Ce fel de tinuta porti de obicei de Crăciun? Wat voor outfit draag je meestal met kerst?
Desigur ca una festiva! Acum depinde si unde sarbatoresti Craciunul, pentru ca daca esti undeva "la zapada" într-o cabana nu cred ca o rochie de seara ar fi foarte adecvata

Cum va arata Crăciunul tau peste 25 de ani? Hoe ziet jou kerst er over 25 jaar uit?
Asa departe nu îmi fac planuri ... dar daca o sa fie "peste 25" de ani, cred ca o sa am stranepoti! :))))

Ceea înseamna pentru tine "spiritul Crăciunului"? Există o tradiție specială? Wat geeft jou het echte kerstgevoel? Is er een speciale traditie?



 
 Spiritul Craciunului cred ca este, familia unita, recunostinta si bucuria nasterii Mantuitorului. Zapada, atunci cand este si luminitele din ferestrele caselor, decoratiile de pe strazi sau din magazine fac parte tot din traditia Craciunului! Ca traditie as alege colindele, sarmalele si cozonacul! :))
Aștepti si tu cu nerăbdare Crăciunul? Kijk jij ook al uit naar kerst ?

8 comments:

  1. Amuzanta intamplarea cu “Kijk, een… paard!” ca sa nu scriu “porumbelul”. :)

    Ce faina postare!! :) "Kerst" e Craciun! Am invatat limba olandeza! :)) Oh! Stiu multe cuvinte: toate cele pe care le-a uitat olandezul. :) Ma chinuie germana, cum as reusi, oare, sa ma descurc cu olandeza?! O prietena, care cunoaste foarte bine limba germana, râde cu lacrimi cand ma aude cititnd in germana (ea a incercat, de-a lungul timpului, sa ma invete si pe mine).

    Constat ca, in "materie" de Craciun, ne potrivim in cam toate punctele: imi plac brazii verzi, nu foarte incarcati (si nu tin cont de moda), imi plac cozonacii si sarmalele si salata de boeuf (vai! cat de mult imi place salata!!) :) Mai departe nu mai insir, c-ar insemna sa copiez mare parte din postare. :) Diferenta importanta: nu voi avea stranepoti peste 25 de ani - zic acum dar... cine stie ce-mi rezerva viitorul? :)
    Op een schaal van 1 tot 10 nerabdarea mea pentru Craciun e tot de 10+. :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3 Imediat vine Mos Craciun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Diana! Uneori vreau sa am aripi ...
      Cred ca daca le aveam reuseam sa "trec Carpatii" si sa dau o fuga pana la tine... hahahaha!!! Moama ce buna era o salata vorbita, asa cu gura plina si cu glizeli printe! Olandeza nu este usoara, dar nevoia... stii tu! :))
      Invata germana ca nu stii niciodata! Asa îmi zicea profa de germana la liceu si ... aproape ca a avut dreptate! pupici si numai bine draga mea!♥ Ai auzit tu sigur ca vine Mos Craciun? :))

      Delete
  2. O sa iti raspund la intrebari printro postare!:)
    Ce posh e bradul tau! Ditamai frumusetea! Incap multe cadouri sub el :) foarte foarte frumoase decoratiile :) e fain la voi in cuib :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cirip cirip... cand vii si tu în cuib la noi? hahahaha!!!
      Astept si eu postarea ta! :))

      Delete
  3. Esti o mare surpriza pentru mine.Craciunul mi te-a adus ca un cadou frumos.Scuze, pentru ca mai este cineva in grup cu numele de Ella.M-am gandit deseori la tine.Ai revenit in forta cu bucuria si spiritu Craciunului.Am sa tin cont:sa fac mancare foarte putina.Casa am ornat-o mai sumar,pentru ca am obosit sa le scot pe toate!Te imbratisez cu mare drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Buni! Bine te-am regasit!
      pupici si Sarbatori fericite! ♥

      Delete
  4. uite cate lucruri am aflat despre tine, si tare ma bucur :)
    postarea ta e delicios de sincera, parca simt parfumul Craciunului citind-o :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sunt o adevarata surpriza, nu? :))
      Nimic nu cred ca este mai frumos decat un Craciun ... ca la mama acasa! :)

      Delete