Sunday, 11 December 2016

A fi sau a nu fi ... Mos Craciune!

foto Pinterest

Uneori raman dezamagita cand citesc pe bloguri, ca daca le spui copiilor ca exista Mos Craciun ... îi minti! Oare asa sa fie? Nu inteleg de ce vrem sa maturizam copii foarte repede, sa-i facem sa gandeasca ca si "adultii"! De ce sa le furam o particica din copilarie si sa le luam magia Craciunului doar in ideea ca "îi mintim". Am citit pe bloguri ca nu exista "Zana Maseluta' ca nu exista "Mos Nicolae" ca nu exista "Iepurasul" (obicei 'luat" de la nesuferiti de catolici!) sau asa cum am scris deja, nu exista Mos Craciun! Atunci haideti sa nu mai împodobim nici bradul pentru ca si ala este 'o minciuna" si obiceiul este luat dintr-o credinta "barbara", in biblie nu scrie nicaieri despre împodobirea bradului! Eu consider ca un copil este mintit atunci cand i se ia dreptul de a învata din cauza ca politicienii mint si spun ca nu exista fonduri ca scoala sa fie gratuita, cand nu sunt lasati sa se joace, pentru ca a reaparut "sclavagismul" si sunt pusi la munca sau vanduti ca sclavi pentru ca tatal sau mama sa-si poata achita datoriile la carciuma din sat, cand l-i se spune ca nu exista Dumnezeu, luandu-le dreptul de asi alege singuri credinta! A-l lasa sa creada ca "bataia este rupta din rai" si ca este normal sa traiasca intr-o casa unde nu exista iubire este tot o minciuna!

Ideea cu lista pentru Mos Craciun a fost mult mai tarziu inventata si sincera sa fiu, de ce sa comercializam si mai mult Craciunul? Cand eram mica nimeni nu mi-a spus ca "trebuie" sa-i scriu Mosului pentru ca eram sigura ca voi gasi mereu ceva sub brad. Bucuria de a primi un cadou nu era umbrita de dezamagirea ca nu primesti ceea ce ai scris in scrisoare, pentru ca sinceri sa fim, ramai si tu dezamagit ca nu poti cumpara copilului tau ceea ce scrie acolo doar pentru ca a vazut la televizor nu stiu ce jucarie scumpa sau nu stiu ce telefon "inteligent"! Eu una asi "ucide" televizoarele in perioada sarbatorilor! Nu mai vad "magia' atunci cand un copil "cere" cadoul si nu se bucura de ceea ce primeste! Cred ca fiecare parinte stie ceea ce copilul lui isi doreste si ceea ce are nevoie! Aveam 10 ani cand am "descoperit" din întamplare ca Mos Craciun era de fapt ... mama si tata! Mama îi povestea prietenei ei ce au cumparat pentru noi de "Mos Craciun"!!! Dar stiti ce? Mai cred si acum ca Mos Craciun exista, magia nu a disparut si am retrait-o in fiecare an cu copii mei atunci cand erau mici!

18 comments:

  1. Replies
    1. I love you too... my baby! :)♡♡♡

      Delete
    2. M-ai lasat fara cuvinte... :))

      Delete
    3. In sfarsit! :))))
      Ca tu esti mereu cu reactie, nu de alta :))

      Delete
    4. Holey moly... she's back! :)))

      Delete
  2. îmi place cum ai scris ! era plăcut când eram copil şi să aştept, cu emoţie, ca să găsesc sub brad un cadou !!! mai ales că nu ştiam ce îmi va aduce...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa este? Eu una nu puteam sa dorm de emotii... :))

      Delete
  3. Si ce amintiri frumoase avem cei ce asteptam sa vina Mos Craciun cu sufletul la gura ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inegalabile Dani !!! :))
      Nu puteam dormi din cauza emotiilor si cand ziceam ca mai e putin si il voi vedea pe Mos, adormeam! :)))

      Delete
  4. Bună scumpa mea!
    Nici nu știi cât dor am strâns în mine de când nu am mai vorbit...!
    Sper că sunteți bine,ceea ce va doresc din suflet,multă,multă sănătate!
    Cât despre sărbători,sincer nu le aștept,tu știi mai bine,de ce!
    Îți doresc o săptămână frumoasă.ușoară și sănătate multăăă!
    Te pupic cu drag,te îmbrățișez cu aceșlași drag și mulțumesc mult de vizită!

    P.S.Aveți grijă de voi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Elenusi! :)
      Imi pare rau ca nu "astepti" sarbatorile dar te înteleg pe de-o parte... Totusi sper ca magia lor sa-ti încalzeasca sufletul si sa-ti aduca bucurii.
      pupici si tot binele din lume pentru tine! ♥

      Delete
  5. Nu poti sa le iei bucuria surprizei copiilor, maturizandu-i prea devreme.
    Trebuie sa creada si sa aiba speranta ca se intampla si lucruri bune.
    Craciun fericit!
    PS. Mos Craciun vine cand te astepti mai putin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ancuta!:)
      Craciun fercit sa ai si tu, cu bucurii si cu surprize placute!
      Multumesc pentru vizita!

      Delete
  6. Cum, nu exista Mos Craciun?! :) Atunci... cine-mi lasa-n printre crengi de brad 365/366 de saculeti cu bucurii, sa am cate una chiar si in cele mai negre zile?! :)
    *
    Ma amuza cei care insista sa le spuna copiilor mici ca Mos Craciun nu exista. E ca si cum, daca le spui de mici ca nu exista Mos Craciun si ca nu exista Dumnezeu, ar fi mai destepti ca cei care au crezut si cred in Mos Craciun si Dumnezeu.
    Vorba ta: sa le spuna ca nu-s bani pentru a nu mai ingheta in scoli si pentru a avea toti manuale... Sa le spuna ca... dacii au fost primii oameni pe Terra si au colonizat lumea... Oooof! :)) Astea da adevaruri absolute! :)
    Numai bine sa iti fie!
    Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu stii situatia mult mai bine ca mine si stii care sunt "dorintele copiilor"! E trist dar foarte adevarat ceea ce se întampla acolo la voi... pfff... îmi dau lacrimie! Saptamana cu spor! pupici!

      Delete
  7. ma chinui si eu de cateva zile sa fiu Mos Craciun, am strans lucrusoare si vrem sa le ducem la un centru, din nefericire stam in casa cateva zile cu o laringita...si avem si serbare :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insanatosire grabnica va doresc!

      Delete